מחיר החלב הגולמי לא ישתנה עד סוף 2023, כך לפי נוסחת הפיקוח על החלב. מועצת החלב תפרסם כי מחיר המטרה של החלב צפוי להישאר כפי שהינו היום ברבעון הרביעי של השנה.
כל זאת, למרות שהרפתנים עדיין סופגים את החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לייקר את מוצרי החלב שבפיקוח ב-9% במקום ב-16% לפי מנגנון הפיקוח. "הרפתנים שילמו 8.6 אגורות יותר בארבעה רבעונים על כל החלב, לא רק המפוקח", אומרים בענף החלב. "שילמנו מחיר כבד וסמוטריץ' ידבר איתנו רק אחרי הייבוא".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
 חלב על מדף בסופר
 חלב על מדף בסופר
חלב על מדף בסופר
יש דאגה הולכת וגוברת למשק החלב בישראל נוכח הפתיחה של השוק לייבוא כדי להתגבר על מחסור בחלב אותו מובילה טרה, שהפסידה כסף מהחלטות ממשלה לדחות עליות מחירים במוצרים המפוקחים. היא הפסיקה לייצר חלב בשקית, חלב בקרטון 1 ליטר ומוצרים מפוקחים נוספים כמו שמנת מתוקה. במקביל שר האוצר פתח את השוק לייבוא ללא מכס, באופן זמני. אם ייפתח באופן קבוע יבוטל מנגנון פיקוח המחירים ומחירי החלב עלולים לעלות. בינתיים, רמי לוי ייבא ומכר חלב מפולין ויוחננוף תמכור חלב מיובא מטורקיה. גם ברשתות אושר עד ויש חסד שוקלים יבוא.
בענף החלב מודאגים: "בשביל חלב זול בשקל יהרסו את הענף, הפיקוח על המחירים יוסר והחלב יתייקר כפי שקרה בחמאה. חלב בד"ץ יעלה יותר מחלב בכשרות רגילה, כשעכשיו זה מחיר אחיד. מי שמריץ פה תחרות של גרוש פחות יפרק את הכל. יבוא של 100 אלף ליטר יהרוס שוק של מיליארד וחצי אלף ליטר. דופקים מצד אחד את הרפתנים ומצד שני את הלקוחות. כל השאר באמצע ירוויחו".