מנצל את המומנטום: אחד ממייסדי Airbnb, ג'ו גביה, מכר השנה חלק ממניותיו בחברה ביותר ממיליארדר דולר, בזמן שמחירן זינק. רק לפני פחות משבוע מכר גביה כ-516 אלף מניות תמורת 71.7 מיליון דולר, על פי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
למעשה, מאז שפרש מתפקידים ניהוליים בחברה, ביולי 2022, גביה מוכר מניות של Airbnb בקצב די קבוע, ועד כה קיבל תמורתן 1.37 מיליארד דולר. יש לציין כי הוא נשאר במועצת המנהלים של החברה, ומכהן כיו"ר הזרוע שאחראית על הפעילות הפילנתרופית שלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
ג'ו גביה
ג'ו גביה
ג'ו גביה
(צילום: AP)
על פי מדד העושר של בלומברג, גביה הוסיף להונו האישי רק השנה 2.9 מיליארד דולר, רובם הגיעו מהזינוק של מניית חברת השכרת הדירות לטווח קצר. נכון להיום הוא מדורג במקום ה-254 ברשימת 500 האנשים העשירים בעולם עם הון מוערך של 8.8 מיליארד דולר.
Airbnb נהנתה מהשינויים בסגנון העבודה ואורח החיים, ומעלייה בביקוש לטיולים בחו"ל מאז תום מגפת הקורונה. מניית החברה קפצה ב-49% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והיא נסחרת סביב 145 דולר, זאת למרות תחזית פחות אופטימית לרבעון השני של השנה לאור עליית המחירים, שהייתה אמורה להקטין את הרצון של הצרכנים לטייל.
אחרי שעזב את Airbnb, גביה השיק סטארטאפ לעיצוב מיוחד, שאת הפיתוח שלו החל יחד עם צוות החדשנות של Airbnb, כשעוד עבד בה במשרה מלאה. החברה בונה מבני מגורים קטנים במחירים נוחים בחצרות בתים. כמו כן, הוא הצטרף לאחרונה לדירקטוריון של טסלה, תרם 25 מיליון דולר לעמותות שונות, ביניהן כאלה שמפתחות טכנולוגיות לסילוק פלסטיק מהאוקיינוס, ו-25 מיליון דולר נוספים לעמותה שמתמקדת בחינוך ילדות.
אגב, שני המייסדים הנוספים של Airbnb, בראיין צ'סקי, שמכהן כיום כמנכ"ל שלה, וניית'ן בלצ'רצ'יק, מנהל האסטרטגיה הראשי, בניגוד לגביה, נוהגים בדרך אחרת עם מניות החברה. צ'סקי מכר השנה מניות תמורת 7.3 מיליון דולר "בלבד", בזמן שבלצ'רצ'יק כלל לא מכר מניות בהן הוא מחזיק.
לשניים הון רב יותר מזה של גביה. צ'סקי מדורג במקום ה-161 ברשימת העושר של בלומברג עם הון מוערך של 11.8 מיליארד דולר, ובלצ'רצ'יק במקום ה-206 עם 10.1 מיליארד דולר.