וולט תשלם 8.5 מיליון שקל למדינת ישראל, לאחר שנחקרה על ידי רשות התחרות והודתה כי קידמה באפליקציה שלה מסעדות שהיא משווקת בבלעדיות, אשר קיבלו עדיפות בתצוגה על פני מסעדות אחרות, באופן שמנוגד להוראות החוק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
שליחי וולט
שליחי וולט
שליחי וולט
(אוראל כהן)
שיטת התצוגה באפליקציה של וולט היא "קרוסלות" – רשימת מסעדות עם מאפיין משותף שמוגדר על ידי החברה, כמו למשל "פופולרי עכשיו" או "עסקיות שוות", שמתחלפות בתצוגה. עד לינואר 2022, בזמן שמגפת הקורונה הייתה בשיאה ומסעדות היו סגורות לישיבה, אך פעלו במתכונת של משלוחים, וולט הפעילה באיזור תל אביב קרוסלה שענתה לשם "רק בוולט", אשר כללה רק מסעדות שביצעו את המשלוחים שלהן באמצעות וולט, ולא עם חברות שליחויות נוספות. הקרוסלה הופיעה במיקום גבוה באפליקציה, שהעניק חשיפה גדולה יותר לאותן מסעדות, באופן שהעלה חשש לפגיעה בתחרות. בעקבות בדיקה שערכה רשות התחרות, הסירה וולט מהאפליקציה את הקרוסלה הספציפית.
היום (חמישי), כאמור, הגיעה וולט להסכמות עם הרשות, שכוללות הודאה של החברה כי הפעלת הקרוסלה הייתה עלולה לפגוע בתחרות, והייתה מנוגדת להוראות חוק התחרות הכלכלית, במיוחד שבתקופה הרלוונטית (מגפת הקורונה), וולט פעלה תחת רסנים תחרותיים מוגבלים, והתלות של מסעדות בשירותי המשלוח שלה, בהינתן גודלה והיקף ההזמנות באמצעותה, הייתה גבוהה.
מוולט נמסר: "בתחילת הפעילות של וולט ב-2019 הושקה באפליקציה הקרוסלה, אחת מתוך עשרות. ראינו בה דרך לגיטימית לקידום השירות עבור מסעדות וציבור הלקוחות בתחילת הפעילות בארץ, והיא אינה קיימת יותר. הגענו להסכמות עם הרשות, וחשוב להדגיש כי אין בהן כל טענה לנזק שנגרם לציבור או לפגיעה בתחרות בפועל".