"וולט חייבת לקחת אחריות. אז אזהרה אחרונה"

בצל האיום שהפנה ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לחברת וולט, כשהצהיר כי "הנהיגה הפרועה של השליחים עולה בדם וזו אזהרה אחרונה", מיטל להבי, סגנית ראש העיר והממונה על תחום התחבורה בעירייה, טענה בתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio כי "אני לא יודעת למה ראש העיר התכוון כשאמר שבפעם הבאה הוא יוציא לחברה 'כרטיס אדום', אבל יכול להיות שהכוונה היא שהפקחים יתמקדו בשליחי וולט. בכל אופן, וולט חייבת לקחת אחריות על מי שרוכב בשמה ומטעמה. היא מתנערת גם מזכויות עובדים וגם מהאחריות שלה לחיי אדם".
במענה לשאלה מדוע לא נלחמים בעיריית תל אביב בבעיה על ידי הגברת הפיקוח והאכיפה, טענה להבי ש"עם כל הכאב והצער שבכך, פקח לא יכול להיות בכל מקום ובכל עת גם אם נרצה, וגם אם ננסה למקד את הפיקוח העירוני רק בשליחים - הם לא יצליחו להתגבר על הבעיה". זאת, יש לציין, בזמן שהעירייה יודעת להשקיע משאבים בפיקוח על חניות, רוכבי אופניים חשמליים וקורקינט בתקופות מסוימות וכו'.
האזינו לריאיון המלא עם צחי שדה >>
2 צפייה בגלריה
סגנית ראש עיריית ת"א מיטל להבי ושליחי וולט
סגנית ראש עיריית ת"א מיטל להבי ושליחי וולט
סגנית ראש עיריית ת"א מיטל להבי ושליחי וולט
(צילומים: דנה קופל ואוראל כהן)

"למה אין חינוך פיננסי לאזרחים? סדרי עדיפויות"

"אנחנו מוסמכים על הנושא של החינוך הפיננסי, אבל בגלל חוסר בתקציב הקצאנו את המשאבים למקומות אחרים. אלו סדרי העדיפויות של הרשות". כך טען השבוע בריאיון לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio ד"ר משה ברקת, הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, כשבועיים לפני שהוא עתיד לסיים את כהונתו שנמשכה כארבע שנים.
לדברי ברקת, "מכיוון שלא היו תקציבים לנושא עשינו פעולות יצירתיות בתקציבים מאוד נמוכים. בעיית התקציב של הרשות היא בעיה ידועה ולכן הרשות עוסקת קודם כל בביקורת על השקעות של מעל ל-2.5 טריליון שקל של הציבור ובלשמור על זכויות החוסכים לפנסיה, המבוטחים בבריאות, בסיעוד וכו'".
במהלך הריאיון התייחס ברקת גם אל שתי חברות הקריפטו שקיבלו רישיון קבע מהרשות במהלך השבועות האחרונים, לאחר שכמה מהן חיכו לכך מספר שנים. "אין לזה שום קשר לזה שאני מסיים את התפקיד", טען ברקת והוסיף כי "הרבה מהחברות בתחומים האלה לא מבינות את הפעולה מול הרגולטור. הן כנראה לא הבינו מה היו הדרישות. חלק מהחברות האלה תופסות פוזיציות מול הלקוחות שלהן ולא עושות הפרדה בין נכסי הלקוחות לנכסי החברה, כך שאם קורה משהו לחברה פתאום לוקחים ללקוח את הכסף שלו.
האזינו לריאיון המלא עם דן רבן >>
2 צפייה בגלריה
משה ברקת רשות שוק ההון
משה ברקת רשות שוק ההון
"חברות קריפטו רבות לא מבינות את דרישות הרגולטור". משה ברקת
(צילום: לשכת סוכני ביטוח)

"לעסקים בחברה הערבית אין ברירה פרט לשוק האפור"

רו"ח עלאא רנטוס, מומחה לכלכלה בחברה הערבית, אמר בריאיון לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio כי "עסק שהבנק 'סוגר לו את הברז', יש לו מחר צ'קים (שצריכים להיפדות - ר.כ.) ב-100 אלף שקל ויש לו רק 20 אלף, אז אין לו ברירה אלא ללכת לשוק האפור".
לדבריו, "אין כמעט שוק אשראי בחברה הערבית. הבנקים נותנים כסף לאלו שלא צריכים אותו ולא סופרים את מי שכן צריך אותו. יש בעיה של הון שחור בכמויות גדולות בחברה הערבית, עסקאות ועסקים מתנהלים על בסיס מזומן והבנקים לא מסתכלים עליהם. ברגע שאין הכנסת משכורת קבועה, הבנק לא יכול לסמוך על כושר ההחזר שלך ולא מעניק לך אשראי ומשכנתאות".
האזינו לריאיון המלא עם רועי כ"ץ >>

מה עוד היה לנו השבוע ב"כסף חדש"?

בריאיון לדן רבן סיפר גד ליאור, הכתב הכלכלי של ynet ושל "ידיעות אחרונות" על העלייה בשיעור האבטלה באוגוסט לצד הגדילה בשיעור המשתתפים בשוק העבודה והסביר מה משמעות הנתונים על המשק הישראלי, אורי חודי - עורך מוסף ידיעות הנדל"ן דיבר על הזינוק במחירי הדירות ועל האם קיים צפי להתמתנות מחירים ורן בוקר - כתב התרבות של ynet סיפר על המכירה הפומבית של התסריט המקורי של "גבעת חלפון אינה עונה", אשר תחל ב-120 דולר לעמוד.
האזינו לפרק המלא עם דן רבן >>
בריאיון לרועי כ"ץ סיפרה כתבת הצרכנות של ynet, מירב קריסטל, על הפטור ממכס לדגים עליו חתם ליברמן ועל הכניסה של השום הסיני לשוק הישראלי, אוריאל קלר - מייסד ארגון PLANETech שמטרתו לקדם את החדשנות בתחום האקלים בישראל, דיבר על כנס האקלים-טק הראשון שנערך בארץ השבוע, אודי עציון - כתב ynet ו"ידיעות אחרונות", סיפר על העסקאות האחרונות של תע"א וההשפעה של מלחמת רוסיה-אוקראינה על הגדילה בהכנסות חברות הביטחון הישראליות ואיציק שאשו - כתב "7 ימים", סיפר על טרנד השווארמות שמחירן זינק בתקופה האחרונה לגבהים חדשים.
האזינו לפרקים המלאים עם רועי כ"ץ >>
עוד התראיינו ב"כסף חדש" השבוע הלל פוסק, עורך ערוץ הרכב של ynet, שהסביר את ההצרה של חולדאי נגד וולט ומה המשמעות שלה, מירב קריסטל - כתבת הצרכנות של ynet הסבירה מדוע רבים מאיתנו משלמים על ממיר טלוויזיה ללא סיבה ונווית זומר, כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות" סיפרה על הקרב על האמפי במכתש רמון וכיצד רשת סלינה קשורה אליו.
האזינו לפרק המלא עם צחי שדה >>