3 צפייה בגלריה
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
השלים את הרכישה - וישר פיטר את המנכ"ל ובכירים נוספים. מאסק וסמל טוויטר
(צילומים: EPA, AP)
המיליארדר אילון מאסק השלים הלילה (בין חמישי לשישי) את העסקה לרכישת הרשת החברתית טוויטר בסכום של 44 מיליארד דולר. לאחר השלמת העסקה, מאסק פיטר את מנכ"ל טוויטר פאראג אגרוואל, מנהל הכספים נד סגל והאחראית על ענייני משפט ומדיניות בחברה ויז'איה גאדה. כך אמרו גורמים המעורים בנושא, שציינו כי אגרוואל וסגל אף לוו החוצה ממטה החברה בסן פרנסיסקו. מאסק האשים את הבכירים בכך שהטעו אותו ואת המשקיעים בחברה בנוגע לכמות החשבונות המזויפים ברשת החברתית. הבוקר כבר צייץ בטוויטר "הציפור משוחררת", כשהוא מתייחס ללוגו המפורסם של החברה.
מאסק, מנכ"ל טסלה והאיש העשיר ביותר בעולם, אמר אתמול כי הוא לא רכש את טוויטר "כדי להרוויח יותר כסף, אלא כדי לנסות ולעזור לאנושות, אותה אני אוהב". כדי לעשות זאת, המיליארדר האקסצנטרי הציב שורה של יעדים עבור הרשת החברתית, בהם שקיפות של האלגוריתם שקובע איזה תוכן יוצג למשתמשים ומניעת הדהוד של שנאה ופילוג בפלטפורמה. כמו כן, מאסק אמר כי הוא מעוניין "להביס" את הבוטים שמפיצים ספאם.
בנוגע למי שאמור לנהל את החברה ולהביא אותה ליעדים המדוברים, מאסק עוד לא הצהיר על כוונותיו. המשמעות היא שלמנכ"ל המפוטר כרגע אין מחליף. אחת הכוונות עליה מאסק כן הצהיר היא רצונו לקצץ משרות בחברה בת 7,500 העובדים.
3 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
הציב שורה של יעדים עבור הרשת החברתית, אבל לא ציין מי ינהל אותה. מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, Shutterstock)
במה שנראה כעומד בסתירה ליעדים שהציב, מאסק הביע בעבר רצון לצמצם את הפיקוח על התכנים בטוויטר. אולם, לקראת השלמת הרכישה הוא ניסה לשכנע את המפרסמים ברשת החברתית שביקורת העבר שלו על חוקי התוכן של הרשת לא תפגע בה. "מובן מאליו שטוויטר לא יכולה להפוך לשטח הפקר, שבו ניתן להגיד כל דבר ללא השלכות", ציין מאסק במכתב ששלח אתמול למפרסמים.
כחלק מהביקורת שלו על הצנזורה בטוויטר, מאסק אמר בחודש מאי כי הוא יבטל את חסימת החשבון של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. עם זאת, טראמפ, שנחסם לאחר אירועי המתקפה על הקפיטול, אמר כי הוא בכל מקרה לא יחזור לרשת החברתית. במקום, הוא הקים רשת חברתית משלו בשם "Truth Social".
השלמת העסקה היא השרשרת האחרונה בסיפור מלא תפניות. העסקה בין טוויטר למאסק לרכישת הרשת החברתית אושרה כבר בסוף חודש אפריל האחרון, אולם מאז מאסק טען פעמים רבות - בין היתר באמצעות חשבונו הפופולרי בטוויטר עצמה - כי טוויטר "הפרה חוזה" והטעתה אותו כאשר טענה כי שיעור המשתמשים הפיקטיביים ברשת עומד על פחות מ-5%.
3 צפייה בגלריה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה
חשבונו של טראמפ לאחר שהושעה
חשבונו של טראמפ בטוויטר לאחר שהושעה. מאסק קבע כי יבטל את החסימה
(צילום מסך)
לאחר שמאסק הודיע בחודש יולי כי הוא מבטל את הרכישה בשל כך, טוויטר הגישה תביעה בבית המשפט של דלאוור בניסיון להכריח את המיליארדר להשלים את הרכישה. "נראה שמאסק מאמין שהוא - בניגוד לשאר האנשים שכפופים לחוקי החוזים של דלאוור - יכול לשנות את דעתו כרצונו, לתקוף את החברה, להפריע לעסקיה, להרוס את ערך המניות ולצאת מזה ללא פגע", נטען בתביעה.
לאור התביעה, המיליארדר לבסוף שלח מכתב לטוויטר שבו ציין כי הוא מוכן להתקדם עם עסקת הרכישה המקורית. התנאי של מאסק לכך היה שהחברה תמשוך את התביעה.