דיש נטוורק, אחת מספקיות שירותי הטלוויזיה בלוויין המובילות בארה"ב, צנחה בכ-15% במסחר בבורסת נאסד"ק בשבוע שעבר. בכך, השלימה המניה ירידה של למעלה מ-60% בשנה האחרונה בלבד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מדוע מניית דיש נטוורק צנחה ואילו עוד חברות בלטו במיוחד? לקראת שבוע המסחר החדש שיפתח מחר (ב') ברחבי העולם, ynet ריכז עבורכם כמה מהמניות הבולטות של השבוע שעבר.
2 צפייה בגלריה
דיש נטוורק
דיש נטוורק
דיש נטוורק
(צילום: Shutterstock, JHVEPhoto)
הסיבה המרכזית לירידה החדה במניית דיש נטוורק היא המשך המגמה העקבית של מעבר הלקוחות משירותי טלוויזיית לוויין לסל של שירותי סטרימינג, כדוגמת נטפליקס, אמזון פריים, דיסני+ ונוספים. בנוסף, מניית החברה חטפה מכה קשה נוספת בצל חשש מדליפת מידע של משתמשים בעקבות פריצת סייבר.
מדובר בהמשך של חודש קשה למנייה שהתחיל בדוחות חלשים מהותית מהצפי, עם אובדן מנויים לסטרימינג וקצב צמיחה מעורפל בעתיד.
בינתיים בשוק הסטרימינג: נטפליקס סגרה את שנת 2022 עם צמיחה גדולה מהתחזיות במספר המנויים ובהכנסות, אך עם פספוס משמעותי בשורת הרווח שצנח ביותר מ-90%. מספר המינויים המשלמים של החברה גדל במהלך הרבעון שחלף ב-7.66 מיליון איש לעומת צפי ל-4.57 מיליון, והגיע ל-230.75 מיליון (גידול שנתי של 4%).
במקביל, ענקית מדיה נוספת - דיסני+ - הודיעה בחודש שעבר על תוכנית ארגון מחדש אשר במסגרתה יפוטרו כ-7,000 עובדים, כחלק מהמאמץ לחסוך 5.5 מיליארד דולר בעלויות במטרה להפוך את עסקי הסטרימינג שלה לרווחיים. מדובר בפיטורים של כ-3.6% מכלל העובדים של החברה בעולם.
במסגרת התוכנית אותה יזם המנכ"ל בוב איגר, ששב לתפקידו לאחרונה, הכוח יחזור למנהלי מחלקות התוכן, כאשר לפני כן היה בידיים של מחלקות השיווק והמכירות. הפיטורים יתבצעו בשלוש חטיבות: זו שמפיקה את סרטי הקולנוע, תוכניות הטלוויזיה והסטרימינג, ESPN והפארקים השונים של דיסני.

עוד בלטו במסחר בשבוע שעבר:

  • פירסט סולאר, יצרנית ומשווקת מובילה של פתרונות סולאריים, זינקה בכ-30% במסחר בשבוע שעבר והשלימה זינוק חד של למעלה מ-220% מאז יוני אשתקד. זאת, בצל התחזית כי התוכנית של הנשיא האמריקני ג'ו ביידן להתמודד עם האינפלציה, במסגרתה יוענקו זיכוי מס למתקיני פאנלים סולאריים במדינה, צפויה לתמוך בביקוש לתוצרי החברה. להערכת אנליסטים בשוק, המהלך עשוי לשפר את הכנסות החברה ואת הרווח שלה לפחות עד 2026.
  • סיילספורס, אחת מהיצרניות המובילות בעולם למערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM), זינקה ב-15% במסחר בשבוע שעבר. זאת, ברקע פרסום התוצאות הכספיים של החברה, אשר משקפות שיפור בכל הפרמטרים - בדגש על שולי הרווח שזינקו ל-27%. בנוסף, תחזיות החברה לשנה הקרובה השתפרו, בעיקר תודות להתרחבות תחום פתרונות הענן. מניית החברה רשמה ירידה של כ-57% בין נובמבר 2021 לנובמבר 2022, אך מאז זינקה בכ-45%.
הערה: ההשקעה בשוק ההון עלולה להיות מסוכנת ולהוביל להפסדים כלכליים קשים. אין לראות בכתבה זו המלצה או אי-המלצה בנוגע לכל אחת מהמניות המדוברות. הנתונים נכונים לסגירת המסחר בסוף השבוע האחרון ועשויים להשתנות. אין לבנקים וליועצי ההשקעות שום עניין אישי בנושא והסיקור אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל סוחר.
הכתבה נכתבה בסיוע שי צסלר, אנליסט שווקים גלובליים ביחידת המחקר של בנק הפועלים.