השותפות של האחים ירזין וקבוצת פוקס, בראשות הראל ויזל, תשקיע 36 מיליון שקל בהקמת רשת המזון המהיר Pret a Manger (המכונה גם PRET) בשלוש השנים הקרובות, רובם בפתיחת סניפים. כך עולה מדיווח לבורסה לנייר ערך של קבוצת פוקס, על אודות חתימה על ההסכם הסופי לקבלת הזיכיון של החברה הבריטית שמוכרת מזון טרי (כריכים, מאפים, סלטים וקפה בעיקר).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
במקביל, ל-ynet ולממון נודע כי בתוך חודש צפויה השותפות לחתום על הסכם סופי גם עם שייק שאק, רשת ההמבורגרים הפופולרית בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
הראל ויזל, PRET
הראל ויזל, PRET
הראל ויזל, PRET
(צילומים: דימה טליאנסקי, AP)
קבלת הזיכיון ל-PRET מהווה את הכניסה הראשונה של פוקס לתחום המזון והיא נעשית בשיתוף עם האחים המסעדנים יורם וארי ירזין. מדובר בהחלטה אסטרטגית של הראל ויזל, בעל השליטה בפוקס, להוריד את התלות בתחום האופנה ולפזר סיכונים על ידי כניסה לתחומי צריכה נוספים.
על פי הדיווח, השותפות התחייבה לפתוח לפחות 40 סניפים של PRET בעשור הקרוב, כאשר היא תוחזק ברובה המוחלט (80%) על ידי קבוצת פוקס ורק כ-20% ממנה יהיו בידי קבוצת ירזין סלע. הזיכיון ניתן לתקופה של 10 שנים עם אופציה ל-10 שנים נוספות ותמורתו תשלם החברה דמי זכיון שנתיים שלא פורטו בדיווח.
הרשת הבריטית, שבבעלות קרן ההשקעות של משפחת ריינמן מגרמניה, מפעילה כיום למעלה מ-550 סניפים ביותר מעשר מדינות באירופה, בצפון אפריקה ובאסיה. היא נוסדה בשנת 1986 בלונדון, שם ממקום מטה החברה, והיא מעסיקה למעלה מ-13 אלף עובדים ברחבי העולם.
2 צפייה בגלריה
סניף של רשת המזון המהיר שייק שאק ב ניו יורק אילוסטרציה
סניף של רשת המזון המהיר שייק שאק ב ניו יורק אילוסטרציה
בדרך לארץ? סניף של רשת המזון המהיר שייק שאק בניו יורק
(צילום: shutterstock)
פוקס מעריכה כי עד סוף השנה יושקו הסניפים הראשונים בישראל, בקניונים וגם ברחובות. במקביל, כאמור, תקים השותפות גם רשת המבורגרים שאפילו מונה לה כבר מנכ"ל - דודי שיף - מי שניהל את ברגר קינג בישראל.
שייק שאק הוקמה בשנת 2004 על ידי דני מאייר שהחל ממכירת נקניקיות בפארק מדיסון במנהטן. כיום, היא מפעילה כ-250 סניפים ברחבי העולם, היא פעילה מאוד ברשתות החברתיות ומציעה תפריט מצומצמם שח מילקשייקים, המבורגרים עם שלל רטבים ותוספות ונקניקיות.