למרות הקורונה: אריק קייזר, האופה הצרפתי עטור הפרסים ובעל רשת המאפיות "בית קייזר" (Maison Kayser), שמפעילה 250 סניפים בעולם, נכנס לראשונה לישראל. קייזר יפתח באוגוסט הקרוב סניף ראשון בנמל תל אביב, בשותפות עם משקיעים יהודים החיים בצרפת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המתחם של קייזר יתפרס על פני שטח של 550 מ"ר, שבעבר איכלס את שתי המסעדות המיתולוגיות "מול ים" ו"גיליז", שנסגרו. המתחם יכלול את הקונדיטוריה המרכזית, בית קפה וחנות למכירת מאפים - שיהיו פעילים כל ימות השבוע כולל שבת. במקום יימכרו כ-25 סוגי לחם ובגטים וכן עוגות ומאפים. שני סניפים נוספים צפויים להיפתח בהמשך בשדרות רוטשילד ובמגדלי מידטאון.
2 צפייה בגלריה
מאפיית מייסון קייזר פריז
מאפיית מייסון קייזר פריז
"מאמינים שהקהל הישראלי בשל לאיכות הזאת". אחת ממאפיות קייזר בפריז
(צילום: יח"צ)


קמח בפיתוח עצמי

קייזר הוא דור רביעי לאופים שהתפרסם בזכות לחמי הארטיזן שלו, אותם הוא אופה עם קמח ושמרים מיוחדים שהוא מפתח בעצמו, כאשר על "קמח קייזר" אף נרשם פטנט. את המאפייה הראשונה שלו פתח ב-1996 ברחוב מונז' שברובע החמישי בפריז - וכבר באותה שנה הבגט והקרואסון שלו הוכרו כטובים ביותר בעיר, והמקום היה ידוע בתורים הארוכים שהשתרכו לפתחו.
בשנה שעברה ארגון הבולנז'רי הצרפתי העניק לו מדליית זהב על תרומתו בת ה-25 שנה בתחום הבולנז'רי (מאפיות לחמים).
ב-2001 יצא לראשונה מצרפת ופתח סניף ראשון בטוקיו. לפני שנה קיבל את פרס הבגט הטוב ביותר בניו-יורק, שם פתח לראשונה סניף ב-2012. מאז, כאמור, הרשת מפעילה כבר מאות סניפים ברחבי העולם.
"כשאריק הגיע לניו-יורק לא חיכו לו, היו שם כבר מאפיות וקונדיטוריות, והוא הצליח לכבוש את העיר", אמר השותף והמנכ"ל יואן סמדג'ה, שיהיה אחראי על הפעילות בארץ. "אנחנו מאמינים שהקהל הישראלי גם בשל לאיכות הזאת. אנחנו מאמינים שיש לנו ערך נוסף - במחיר שפוי", הוסיף.

"חפף" את ארקפה

סמדג'ה בעל רקע במסעדנות ועלה לפני 12 שנה מפריז לישראל. בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" הבטיח כי "המוצרים והמגוון במאפיות הותאמו לטעם הישראלי. יהיו מאפים עם חלווה, חלות, נכניס טעמים כמו זעתר ועוד".
לדבריו, חלק מהאופים שיועסקו בקייזר ישראל הם עולים מצרפת, ופרט להם כל הצוות עבר הכשרה של מספר חודשים במאפיות קייזר בצרפת. עוד מדגיש סמדג'ה שלא מדובר בזיכיון, וכי אריק קייזר עצמו שותף ברשת בארץ, "וכל מוצר שלנו עובר אישור שלו".
לקייזר יש גם קשר מהעבר לישראל: כשנוסדה רשת ארקפה, שהתבססה על קפה ומאפה, משפחת שמר המייסדת רכשה ממנו ידע וכן שלחה אליו עובדים להשתלמות. קייזר גם הגיע לישראל לייעץ לרשת כשהקימה את המאפייה שלה בנתניה.