הראל ויזל מכניס שותפים לג'מבו, רשת החנויות המוזלות מיוון, שפוקס קיבלה את הזיכיון להפעילה בישראל. פועלים שוקי הון, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, תיכנס כשותפה ב-20% ברשת. בנוסף, תרכוש פועלים שוקי הון מידי רונן אלעד 20% משילב, שותפה של פוקס ברשת. עבור שתי העסקאות פועלים תשלם 40 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כלומר, פועלים רכשה את האחוזים ברשת ג'מבו - שהסניף הראשון שלה צפוי להיפתח רק בעוד שנה - לפי שווי שוק של 50 מיליון שקל ואת אחוזיה ברשת שילב לפי שווי שוק של 150 מיליון שקל. כזכור, פועלים כבר שותפה עם פוקס ברשת ללין וכעת היא מרחיבה את כניסתה לרשתות בבעלות הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
הראל ויזל
הראל ויזל
הראל ויזל
(צילום: יונתן בלום)
את הרכישה תבצע פועלים שוקי הון לאחר שפוקס תקצה לרונן אלעד, לו יש 50% ברשת שילב, 30% מהון המניות בתאגיד שעתיד להפעיל את חנויות ג'מבו בישראל ותרכוש מאלעד 20% משילב תמורת 30 מיליון שקל. יצויין כי יחול גם מנגנון תוספת עתידית לתמורה מותנה בתוצאות ומוגבלת בתקרה, אשר יחול ביחס לחלק מהמניות הנרכשות.
פוקס דיווחה שאם וכאשר תושלם העסקה, חלוקת הבעלות החדשה תהייה כדלקמן: פוקס תחזיק ב-70%, הפועלים יחזיק ב-20% ואלעד יחזיק ב-10% מזכויות ההון וההצבעה בשילב ובתאגיד ג'מבו.
2 צפייה בגלריה
רשת ג'מבו היוונית
רשת ג'מבו היוונית
רשת ג'מבו היוונית
(צילום: shutterstock)
יצויין גם כי למרות משבר הקורונה, שגרם לפגיעה קשה בענף הקמעונאות ובעקבותיו רשתות בארץ ובעולם התרסקו או צמצמו מאות חנויות, פועלים שוקי הון מהמרת ברכישה זו על קמעונאות ועל הראל ויזל בפרט, והרשתות והמותגים שבבעלותו.