חברת האשראי מאסטרקארד הודיעה כי היא מפסיקה לאפשר תשלומים באתר הפורנו פורנהאב.קום (Pohrnhub.com). זאת לאחר שבתחילת השבוע הודיעה החברה כי תבחן את המשך ההתקשרות שלה עם חברת האם של האתר, מיינד-גיק (MindGeek). כך פורסם היום (חמישי) בסוכנות הידיעות רויטרס.
הרקע להחלטה: טור בעיתון הניו יורק טיימס (New York Times) האשים את האתר בהפצת סרטוני וידיאו המכילים התעללות בקטינים ואלימות ללא הסכמה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מאסטרקארד ופורנהאב
מאסטרקארד ופורנהאב
מאסטרקארד ופורנהאב
(צילום: באדיבות חברת מאסטרקארד, shutterstock)
בחברת האשראי טענו כי הם אינם סובלים שימוש בלתי חוקי ברשת התשלומים שלהם, וכי הם עובדים ביחד עם רשויות החוק וארגונים כמו המרכז הבינלאומי לילדים נעדרים ומנוצלים (NCMEC), על מנת לאתר עסקאות בלתי חוקיות. בפורנהאב הכחישו את הטענות כי הם מאפשרים סרטונים של קטינים באתרם.
הטור של ניקולס קריסטוף בעיתון הניו יורק טיימס, אשר כלל עדויות למופעי אלימות ולסרטון וידיאו של נערה בת 14 באתר הפורנו המוכר, עורר סערה ברשת החברתית, כולל ציוץ מצד המשקיע האמריקני ביל אקמן, שקרא לחברות התשלומים לעצור את התשלומים ולהפסיק לעבוד עם האתר, "עד שהמצב יתוקן".
קריסטוף האשים כי בפורנהאב לא פועלים בצורה מספקת כדי לחסום העלאת סרטונים של אלימות, ואף מאפשרים להוריד את הסרטונים ישירות מהאתר, כך שניתן להמשיך ולהפיץ אותם גם לאחר שהם נחסמים.
כאמור, בפורנהאב שללו את הטענות מוקדם יותר השבוע ואמרו כי האתר "מחוייב באופן שלא משתמע לשני פנים להילחם בתוכן מסוג זה", וכי האתר אימץ "מדיניות אמון ובטיחות מובילה בתעשייה על מנת לזהות ולמגר תוכן בלתי-חוקי". באתר טרם הגיבו להחלטה העדכנית של החברה לסיים את ההתקשרות עימם.
באופן כללי, נושא עיבוד התשלומים בעבור אתרי פורנוגרפיה מפלג את תעשיית הבנקאות כבר זמן רב, ועובדים בתעשייה טוענים כי חשבונות הבנק שלהם נסגרו לאחר שבבנק גילו במה הם עוסקים.
באתר התשלומים פייפאל (PayPal), לדוגמה, מסרבים להתעסק בתשלומים של פורנהאב. כך גם כרטיסי אשראי של חברת אמריקן אקספרס (American Express), אינם מתקבלים באתר.