משרד הבריאות הודיע אמש (ד') כי התלה את הרישיון של חברת פסקוביץ', הנחשבת לאחת מחברות המזון הקפוא המובילות במשק. זאת, לאחר שנמצאו והושמדו כ-50 טון של מוצרי מזון פגי תוקף במפעל החברה באשדוד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מפעל פסקוביץ'
מפעל פסקוביץ'
מפעל פסקוביץ'
(צילום: מתוך אתר החברה)
לפי ההודעה, בביקורת שגרתית של נציגי שירות המזון במחוז אשקלון עם נציגי יחידת הפיקוח על הצומח והחי (פיצו"ח) של משרד החקלאות במפעל חיים פסקוביץ' ובניו בע"מ באשדוד, המשמש גם כיבואן של מוצרי מזון מן החי, נמצאו יותר מ-75 משטחי מזון פגי תוקף. כמו כן, נמצאו משטחים רבים עם מוצרים מהחי שהוחזרו מהשיווק בניגוד לחוק האוסר על החזרה משיווק.
בהמלצת שירות המזון, פרופ' נטליה בילנקו, הרופאה האחראית במחוז אשקלון, החליטה על התליית רישיון הייצור למפעל וזאת לאחר קיום שימוע לנציגי המפעל.
סיבות התליית הרישיון לפי משרד הבריאות: הימצאות כמות גדולה של מוצרים פגי תוקף במחסן, החזרת מוצרים מהחי מהשיווק, חוסר ניהול עקיבות וחשד לשיווק מוצרי מזון תוך הפרת התחייבות שלא לשווקם.
מחברת פסקוביץ' נמסר בתגובה: "בביקורת שנערכה אצלנו אכן נתגלו מספר משטחים פגי תוקף שאוחסנו במקום נפרד המיועד להשמדה. בידינו חילופי הודעות המלמדים כי נקבע מועד לפינוי והשמדת המשטחים עם החברה המספקת לנו שירות זה, והצגנו אותם בפני גורמי הביקורת. מדובר באי-הבנה שלצידה מספר לקחים שנלמד ואנו פועלים כעת מול גורמי המקצוע לחזרה לפעילות".
בתוך כך, רק אתמול הודיע משרד הבריאות כי בביקורת נוספת שנערכה השבוע נמצאו והושמדו כ-50 ק"ג של בשר שאינו ראוי למאכל בסניף של יינות ביתן ברחוב שמוטקין 29 בראשון לציון.
על פי המשרד, במהלך הביקורת נמצאו במקפיאי התצוגה בחנות מוצרים בעלי שינויים אורגנולפטיים חריפים שאינם ראויים למאכל אדם. "משרד הבריאות והרשות המקומית ימשיכו לנקוט בצעדי אכיפה כנגד העסק", נמסר בהודעה.