2 צפייה בגלריה
סוף סיפור אהבה? בינתיים. אילון מאסק והביטקוין
סוף סיפור אהבה? בינתיים. אילון מאסק והביטקוין
סוף סיפור אהבה? בינתיים. אילון מאסק והביטקוין
(צילומים: EPA, shutterstock)
מנכ"ל טסלה וחובב המטבעות הווירטואליים המושבע, אילון מאסק, שוב הצליח להפתיע את עוקביו: בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הלילה (ה') מאסק הודיע כי ענקית הרכבים והטכנולוגיה בראשותו השהתה את האפשרות לשלם עבור רכביה בביטקוין. זאת, בשל הזיהום הרב הכלול בתהליך הייצור שלו (המכונה "כרייה"). המניה של טסלה נפלה לאחר ההודעה בכ-4.5% - כעת היא נסחרת סביב 590 דולר, ירידה של מעל ל-26% בחודש האחרון בלבד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתוך כך, כמעט כל המטבעות הווירטואליים המובילים בשוק צונחים בשעות האחרונות: הביטקוין יורד בכ-12% לשווי של כ-50 אלף דולר; האת'ריום, אשר שבר שיאים בשבועות האחרונים, יורד גם הוא בכ-10% לשווי של 3,900 דולר; והדוג'קוין, שרשם גם הוא עליות ואז ירידות דרמטיות לפני ואחרי הופעתו של מאסק בתוכנית סאטרדיי נייט לייב (SNL), שוב יורד בכ-10% ונסחר סביב 0.44 דולרים.
"אנחנו מודאגים מהעלייה בקצב השימוש בדלק מאובנים (פחם, נפט וגז טבעי - ד"ר) בתהלייך הכרייה וההעברה של המטבעות, בדגש על פחם, לו יש את הפליטה (של פחמן דו-חמצני - ד"ר) הגרועה ביותר מכל הדלקים", כתב מאסק בציוץ.
מאסק המשיך וטען כי "מטבעות וירטואליים הם רעיון טוב בכל מיני מובנים ואנו מאמינים כי יש להם עתיד מבטיח, אולם הדבר לא יכול לבוא במחיר כבד לסביבה".
יחד עם זאת, מאסק הדגיש בציוץ כי "טסלה לא תמכור ביטקוין כלל". זאת, לאחר שהחברה הודיעה רק לפני חודשים ספורים כי השקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין.
"אנו מתכוונים לחזור להשתמש במטבע עבור עסקאות ברגע שתהליכי הכרייה וההעברה שלו יעברו להתבסס על אנרגיה מתחדשת. במקביל, אנו גם בוחנים מטבעות וירטואליים אחרים אשר משתמשים בפחות מ-1% מכמות האנרגיה שביטקוין משתמש בכל עסקה", כתב מאסק.

מרעיד את השוק כל פעם מחדש

זו לא הפעם הראשונה שמאסק מסעיר את שוק הקריפטו בתקופה האחרונה, כאשר רק לפני שבוע, בהופעתו בתוכנית הסאטירה האמריקנית SNL, כלל כמה וכמה בדיחות על המטבע הווירטואלי החביב עליו - הדוג'קוין, כולל מערכון במסגרתו שואלים אותו שוב ושוב "אבל מה זה דוג'קוין?", עד שלבסוף, לאחר שנתן מספר הסברים, הוא אומר "זו תרמית" (Hustle) וצוחק.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק מיילי סיירוס SNL
אילון מאסק מיילי סיירוס SNL
אילון מאסק ומיילי סיירוס ב-SNL
(צילום מסך)
באחד הרגעים בתוכנית הפציעה למסך גם אימו של מאסק, פיי, שאמרה: "אני מתרגשת לקראת מתנת יום האם שלי, אני רק מקווה שזה לא דוג'קוין", ועל כך הגיב מאסק: "זה דווקא כן".
עם או בלי קשר להופעתו של מאסק בתוכנית, הדוג'קוין, אשר הגיע כבר לשווי שיא של מעל ל-0.72 דולרים, צנח בכ-40% לשווי של כ-0.42 דולרים בלבד. מאז כאמור נסחר בתנודתיות רבה עד לירידה נוספת הבוקר.