המעריצים חיכו והנה זה הגיע: המיליארדר אילון מאסק השתתף הלילה (יום א') בתוכנית הסאטירה האמריקנית סאטרדיי נייט לייב (SNL), לצד הזמרת המפורסמת מיילי סיירוס. כצפוי, מאסק לא אכזב את המעריצים וכלל במהלך הערב כמה וכמה בדיחות על המטבע הווירטואלי החביב עליו - הדוג'קוין, כולל מערכון במסגרתו שואלים אותו שוב ושוב "אבל מה זה דוג'קוין?", עד שלבסוף, לאחר שנתן מספר הסברים, הוא אומר "זו תרמית" (Hustle) וצוחק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עם או בלי קשר למערכון, המטבע הווירטואלי צנח בשעות האחרונות בכ-40% ונסחר כעת בשווי של כ-0.42 דולרים. זאת, לאחר שבשבוע האחרון שוב הפתיע רבים, כאשר זינק בכ-150% ושבר שיא חדש של מעל ל-0.72 דולרים. עם זאת, יצויין כי רבים ברשתות החברתיות צפו את העלייה ואף סברו כי המטבע יגיע לשיא שלו לקראת הופעתו של מאסק בתוכנית, אז יחווה נפילות.
1 צפייה בגלריה
הדוגקויין לצד אילון מאסק ומיילי סיירוס בתוכנית SNL
הדוגקויין לצד אילון מאסק ומיילי סיירוס בתוכנית SNL
הדוג'קוין לצד אילון מאסק ומיילי סיירוס בתוכנית SNL
(צילום: shutterstock, צילום מסך)
הופעתו של מאסק בתוכנית הייתה מפתיעה גם בפן נוסף, כאשר חשף לראשונה כי הוא "האדם הראשון בעל אספרגר שמגיש את התוכנית". בשלב מוקדם של התוכנית הצהיר מאסק: "לפעמים אחרי שאני אומר משהו, אני צריך להוסיף 'אני מתכוון לזה', כדי שאנשים ידעו שאני מתכוון לזה".
באחד הרגעים בתוכנית הפציעה למסך גם אימו של מאסק, פיי, שאמרה: "אני מתרגשת לקראת מתנת יום האם שלי, אני רק מקווה שזה לא דוג'קוין", ועל כך הגיב מאסק: "זה דווקא כן".
כזכור, המטבע, המבוסס על מם (meme) פופולרי משנת 2013 בו מככב כלב מסוג שיבה אינו, הפך למוכר בעיקר בשל היותו חביב במיוחד על מאסק וזוכה לביקורת רבה על כך שמדובר בשיגעון חולף.
לפני כשבועיים, המטבע שוב קיבל דחיפה ממאסק שכינה את עצמו בציוץ נוסף ה-"Dogefather" והכין את מעריציו לקראת הופעתו המדוברת בתוכנית, כאשר הלילה, במהלך התוכנית, פנה לאחד מהמשתתפים וביקש שיקרא לו באותו כינוי.
בינתיים, המטבע הווירטואלי הוותיק ביותר, הביטקוין, ממשיך להיסחר בתנודתיות גבוהה וכעת עומד על שווי של כ-58 אלף דולר. במקביל, האית'ריום, המטבע הווירטואלי השני בגודלו בשוק, ממשיך בעליות ועולה לשווי שיא של כמעט 4,000 דולר. כך לפי אתר המטבעות הווירטואליים coindesk.
פורסם לראשונה: 11:05, 09.05.21