בעקבות ההודעות על חשש מסלמונלה במוצרי שוקולד עלית של שטראוס וגלידות יוניליוור, שגררו ריקול ענק של מוצרים פופולריים, מנכ"ל שטראוס ישראל הודיע היום (ג') כי יעניק פיצוי כפול לכל הלקוחות שרכשו את המוצרים.
"ביממה האחרונה אנו נמצאים בדיאלוג איתכם הצרכנים ומשתדלים לתת מענה לכל החששות שלכם", מסר המנכ"ל אייל דרור. "אני מקשיב לכם ומודע לעוגמת הנפש, ואני מבקש לעדכן שלצד כל הפעילות שאנחנו עושים בימים האחרונים בהתמודדות עם האירוע, כל לקוחה או לקוח שיפנו אלינו יקבלו פיצוי כפול עבור מוצרי השוקולד של עלית שנרכשו".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
מתוקים בתחנת דלק
מתוקים בתחנת דלק
שוקולד פרה של שטראוס
(צילום: איתן גליקמן)
כדי לקבל את הפיצוי, על הצרכנים שרכשו מוצרים שחשודים בסלמונלה להתקשר לשירות הלקוחות של שטראוס בטלפון 6860*, לספק להם את הברקוד ואת תאריכי התפוגה ולקבל מהחברה שוברי זיכוי, שכפי שהמנכ"ל הודיע - אמורים להיות בשווי כפול מערך כל מוצר שנרכש. רק אחרי זה יש לזרוק את המוצרים. בנוסף, ניתן להחזיר את המוצרים ישירות לרשתות ולקבל פיצוי כפול. בשטראוס הסבירו כי מדובר בשובר שניתן לממש ברכישה של כל מוצרי החברה ולאו דווקא של המוצר שנרכש ונזרק, אך לא לגמרי ברור כיצד הדבר ימומש בשטח.
"אני מודע לכך שזמני ההמתנה ארוכים ומבטיח שנחזור לכל הפונים", הוסיף המנכ"ל. "אני מעדכן גם כי אנחנו ממתינים לבדיקת תוצאות המעבדה וברגע שנדע אותן נעדכן. אני רוצה להתחייב כי אנחנו עושים הכל כדי לתקן את התקלה בצורה יסודית".

אתמול הודיעה שטראוס על ריקול לעשרות מוצרים בעקבות זיהום חיידקי שהתגלה בקו שמייצר את השוקולד הנוזלי של כל מוצרי השוקולד של שטראוס עלית. הגילוי של הזיהום היה בסוף השבוע האחרון והחברה יצאה בריקול לכל מוצרי השוקולד שלה שיוצרו בחודשיים האחרונים, ביניהם שוקולד פרה, עד חצות, פסק זמן, רבע לשבע ועוד, שיוצרו בחודשיים האחרונים כאמור.
אמש, התרחב הריקול, כאשר בעקבות החששות מסלמונלה בפס ייצור שוקולד נוזלי במפעל בנוף הגליל, יוניליוור ישראל הודיעה על איסוף יזום של מספר רב ממוצרי גלידת שטראוס, בהם מגנום, טילון, גילודנית ושוקובו. יוניליוור מסרה כי "בעקבות אירוע במפעל שטראוס-עלית, בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות, ועל אף ששטראוס-עלית אישרה בפנינו כי השוקולד שסיפקה לנו כחומר גלם נבדק ונמצא תקין ולמרות שהבדיקות שאנו ערכנו הראו כי מוצרינו תקינים, גלידת שטראוס מבית יוניליוור ישראל מודיעה על ביצוע 'ריקול' (החזרה) של מספר ממוצריה. זאת, כאמצעי של משנה זהירות".