מחלבות גד הודיעה שהיא מייקרת את מוצריה בשיעור גבוה מהתייקרות מוצרי החלב המפוקחים. הסיבות: עליית מחירי החלב הגולמי, התייקרות האריזות והשילוח הבינלאומי. בכך היא המחלבה השנייה שמעלה מחירים אחרי טרה. תנובה ושטראוס עוד לא הודיעו על התייקרות דומה. החברה ייקרה לאחרונה את מוצריה לפיצריות, בתי קפה ומסעדות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין היתר גבינה בולגרית ופטה עיזים יתייקרו ב-7%, גבינת פטה כבשים תתייקר ב-8%, גבינת לבאנה תתייקר גם היא ב-8%, גבינת ריקוטה תתייקר ב-3%, גבינת מוצרלה תתייקר ב-7%, גבינת גרנה פדאנו תתייקר ב-3%-7% תלוי בסוג, מסקרפונה, מוסים וקרמים יתייקרו ב-7%-9%, מחירי גבינות שמנת יעלו ב-8% עד 9%, גבינות עיזים וכבשים (צ'דר, מטבעות גבינת עיזים, חלומי, פקורינו וקאשקבל בין היתר) יתייקרו ב-3%-9.5%, יוגורמה, יוגורט עיזים וכבשים בטעמים שונים יתייקרו ב-7%-8%, מעדני מלבי, סחלב, שיבולת שועל, זוטה וירח מתוק יתייקרו ב-8%, טופו יתייקר ב-9.5% וגם גבינות גאודה וגבינת פרמז'ן מפוררת ב-5% ופסטות ממולאות של המותג נונה יתייקרו ב-9.5%.
1 צפייה בגלריה
מחלבות גד
מחלבות גד
החברה כבר ייקרה לאחרונה את מוצריה לפיצריות, בתי קפה ומסעדות. מחלבות גד
(צילום: צביקה דור)

מחירי המחירון של המחלבה לקמעונאים לא בהכרח משקפים את המחירים לצרכן, שכן המחיר לצרכן לרוב גבוה מהמחיר הקמעונאי, אבל בשוק המזון זה לא תמיד כך. לרוב הקמעונאים הגדולים יש הנחה על המחירון. כך למשל לפי מחלבות גד, מעדן האורז ירח מתוק יתייקר ב-8% מ-3.81 שקלים ל-4.11 שקלים לגביע של 150 גרם, כשברשתות הוא נמכר כעת ב-6.90-4 שקלים ליחידה - ובמבצע: שקל אחד. גבינת שמנת ניו יורק 30% שומן תתייקר ב-9% מ-9.52 שקלים ל-10.38 שקלים מחיר מחירון. לצרכן היא נמכרת ב-16.90-10.90 שקל לצרכן - ובמבצע: 9.90-6 שקלים. כלומר בחלק מהמקרים המחירים לצרכן נמוכים ממחירי המחירון, אבל הקמעונאים לא מפסידים פה כסף, אלא מקבלים מחיר קנייה נמוך יותר.
כמו כן לא בטוח שהרשתות יסכימו למהלך. ברשתות השיווק לא קיבלו בברכה חלק מההתייקרויות של הספקים. הן דחו את ההתייקרויות של סנו, דיפלומט ושל חלק ממוצרי יוניליוור בין היתר. יחד עם זאת, הן לא מפסידות מהעלאת מחירים ולפעמים "הריב" עם הספק שמעלה מחירים הוא רק לצרכי יחסי ציבור.
ממחלבות גד נמסר בתגובה: "לאחר מספר רב של דחיות והמתנה ארוכה ככל הניתן, אנו מעדכנים כי החל מתאריך 1.11.22 יעלו מחירי מוצרינו בממוצע של כ-6.9%. עליות המחיר הדרסטיות בארץ ובעולם לא פוסחות גם על מחלבות גד ומשפיעות עלינו במגוון תחומים: חומרי הגלם, גורמי האריזה השונים, תשומות הייצור, מחירי הייבוא ובעיקר - ההתייקרויות החדות במחיר החלב הגולמי, שעלה רק בשנתיים האחרונות ב24%.
"בכל העשור האחרון העלינו מחירים פעם אחת בלבד ב-2018, אולם כעת אין לנו ברירה אלא לעדכן את מחירון גד כדי למזער באופן חלקי בלבד את העליות שאנו סופגים כבר תקופה ארוכה".