למרות יחסי ישראל ארדואן: חברת בקו (BEKO) מטורקיה, יצרנית הענק של מוצרי חשמל לבית, פתחה נציגות בישראל. זאת לאחר 18 שנים של פעילות בארץ שנוהלה באמצעות חברת ברימאג, המשמשת כמפיצה הבלעדית שלה למוצרי הקו הלבן (מכונות כביסה, מייבשי כביסה, מקררים וכדומה). הנציגות תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם ברימאג. למנהל הנציגות המקומית מונה בולנט סאן הטורקי, שעשה רילוקישיין לישראל.
בקו שייכת לחברת אחזקות מהגדולות בטורקיה (Koç Holding A.Ş), הפועלת בתחומי האנרגיה, הבנקאות והתעשייה עם מחזור מכירות שנתי של 30 מיליארד דולר. לצד בקו, החברה-האם מחזיקה גם במותג מוצרי החשמל והאלקטרוניקה "בלומברג" שנמכר גם הוא בישראל. המוצרים הלבנים של בקו תופסים נתח שוק של 7% בארץ וממוצבים בקטגוריה של מוצרים במחירים עממיים. לחברה 23 אתרי ייצור בתשע ארצות בעולם, כאשר הקו הלבן המיובא לארץ מיוצר באתר טורקי.
2 צפייה בגלריה
קורשט ג'ושקון, מנהל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה בחברת האם של בקו, ארצ'ליק
קורשט ג'ושקון, מנהל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה בחברת האם של בקו, ארצ'ליק
קורשט ג'ושקון, מנהל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה בחברת האם של בקו
(צילום: יח"צ BEKO )

2 צפייה בגלריה
(מוצרי חשמל של חברת בקו. צילום: יח"צ BEKO)
על השאלה מדוע הוחלט לפתוח נציגות בישראל, שמציעה שוק קטן יחסית של שמונה מיליון תושבים, השיב קורשט ג'ושקון, מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה בחברת האם של בקו שהגיע לביקור בארץ, כי "ישראל היא לא השוק הכי גדול שלנו, אבל הצרכן הישראלי דורש מוצרי פרימיום עם טכנולוגיות חדשניות ומהירות להפחתת השימוש במים ובחשמל - שמחייבות אותנו להשתפר כל הזמן. לכן רצינו להיות צמודים לשוק שלכם. יש לנו דגמים שאנחנו מוכרים ברוסיה, למשל, ולא יכולים למכור בשוק שלכם בגלל הדרישות המתקדמות של הצרכן הישראלי".
הוא הוסיף כי "הנוכחות בארץ מסייעת גם לעובדה שאנחנו מחויבים לרגולציה המקומית שהיא שונה". באשר למחירי המוצרים בישראל ביחס לחו"ל אמר צושקון כי "המחיר בישראל גבוה בכ-10% המחירים בטורקיה בגלל עלויות הייבוא". עם זאת, הדגיש כי על אף שבצל משבר נגיף הקורונה נרשמה התייקרות בהובלת סחורות, החברה לא ייקרה את המוצרים בישראל.