חברת כנפיים, שבשליטת משפחת בורוביץ, דיווחה הבוקר (יום חמישי) לבורסה לני"ע בתל אביב שחברת הבת שלה "גלובל כנפיים" חתמה על מכתב כוונות לרכישת 49.9% מחברת תעופה קפריסאית בשם TUS, בעבור 5 מיליון דולר. המניות נרכשו מידי בעל החברה, איש העסקים האמריקני קנו וולי, שישקיע 4 מיליון דולר נוספים בחברה. המשמעות: תמי בורוביץ, לשעבר בעלת השליטה באל על, חוזרת לתחום התעופה בחברה שתתחרה בחברות התעופה הישראליות אל על, ישראייר וארקיע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס 320
מטוס איירבוס 320
מטוס איירבוס 320
(צילום: Elliott Kefalas)
כנפיים מתמחה בקניית והחכרת מטוסים לחברות תעופה בעולם, ובעבר ביצעה עסקאות לרכישת מטוסים בליסינג לאל על. כנפיים ציינה בדיווח לבורסה כי כניסתה לשותפות ב-TUS אינה מהווה שינוי במיקוד העסקי כחברה העוסקת בהחכרת מטוסים, וכי השותפות תרחיב את האפשרות להפעלת מטוסיה הלא מוחכרים ב-TUS.
TUS נוסדה ב-2016 ופעלה בישראל עד סוף 2019, כאשר הטיסה ישראלים ליוון וקפריסין. בשנת הקורונה השהתה החברה את כל פעילותה וכעת מחדשת אותה. החברה שידרגה את צי המטוסים שלה והצטיידה בשני מטוסי איירבוס 320. התכנון הוא לחכור גם מטוסים רחבי גוף מסוג איירבוס 330, איתם תטוס גם ליעדים רחוקים כמו אסיה ודרום אמריקה. את המטוסים תחכור TUS מכנפיים גלובל, שתעניק לה גם שירותי ייעוץ לחכירה ולמימון מטוסים.
בשלב ראשון, החברה מתכננת להפעיל טיסות ישירות מנתב"ג ליעדים שייפתחו לנוסעים הישראלים כמו מרוקו, סלובקיה, קרואטיה, יוון וקפריסין. בחברים אומרים כי הטיסות לת"א יחלו בסוף יוני, במחירים אטרקטיביים. החברה תציע טיסות לואו -קוסט וטיסות בשירות מלא, בהתאם ליעד ולמוצר.
בורוביץ' היתה בעלת השליטה באל על, באמצעות כנפיים, עד לפני פחות משנה. כיום היא מחזיקה ב-15% בלבד, והשליטה באל על עברה לקני רוזנברג.