"תעשו סגר 'יום כיפור' מלא, לא פייק סגר, או שנפתח את כל המסחר ב-10 בינואר על דעת עצמנו", זה מה שמבקשים ראשי המסחר בישראל שכינסו היום (א') מסיבת עיתונאים. לטענתם, בחרו ב-10 בינואר כי עד אז יהיו למעלה משני מיליון מחוסנים.
"אנחנו קוראים לממשלת ישראל להפעיל מנהיגות. לעשות מה שצריך, מה שנכון לטובת העם", אמר שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה. "אם לא תקבלו החלטה תוך 24 שעות נפתח את כל המסחר בישראל, אל תהיו פחדנים".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בהתאגדות שכוללת את התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, פורום הקניונים, ארגון מסעדנים חזקים ביחד ואיגודי השווקים. את מסיבת העיתונאים ארגנו לצד תורג'מן טלי פרידמן, יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, יו"ר איגוד השווקים; אופיר שריד, יו"ר פורום הקניונים ומנכ"ל קבוצת מליסרון; אבינועם מימון, יו"ר ועד סוחרי שוק באר שבע וחבר באיגוד השווקים; איציק מזרחי, יו"ר שוק התקווה וחבר באיגוד השווקים ותומר מור, ראש ארגון מסעדנים חזקים ביחד. לטענתם, הם מייצגים את כל המסחר בישראל, כולל החנויות הקטנות והבינוניות, אך בהתארגנות לא נכלל נציג מובהק של הסקטור הזה.
2 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים של איחוד מגזר המסחר
מסיבת העיתונאים של איחוד מגזר המסחר
"סגר כמו ביום כיפור, או שנפתח על דעת עצמנו". שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, ואופיר שריד, יו"ר פורום הקניונים ומנכ"ל קבוצת מליסרון
(צילום: מוטי קמחי)
ההתאגדות לא הקימה קרן כלשהי ממנה ישולמו קנסות שיוטלו, במקרה שהמסחר כולו יפר את החוק. זאת בשורה לא טובה, בעיקר לעסקים הקטנים.
אבינועם מימון טען שהוא לא מאמין שהמדינה תקנוס את המגזר: "אני לא מאמין שיהיה אומץ למדינת ישראל לנקוט באכיפה בררנית, לעשות את הדבר הכי לא מוצדק. לעשות אכיפה למסחר אחרי ההתעללות הזאת".

"בגלל מדיניות הממשלה הושמדו 90 אלף עסקים"

תורג'מן דיבר על התעללות: "יש משבר אמון בין הציבור לממשלה ולכן הציבור לא נשמע לסגר. רה"מ אמר לנו שהוא רוצה סגר מלא, אבל חלק מחברי הקואליציה מתנגדים לכך. אנחנו סגורים 150 יום מתוך 300. הגענו למצב הזה בגלל מחדלים של הממשלה. והמסחר הוא הנפגע העיקרי מכך.
"סוגרים את המסחר כשבמקביל פותחים את מערכת החינוך וממשלת ישראל גם פתחה ענף יבוא חדש - יבוא קורונה, כשהיא מאפשרת טיסות. אנחנו אומרים - תעשו סגר אמיתי, לא סגר שקר".
2 צפייה בגלריה
מסיבת העיתונאים של איחוד מגזר המסחר
מסיבת העיתונאים של איחוד מגזר המסחר
"אסופה של תקנות בלתי הגיוניות איגדו אותנו יחד". טלי פרידמן, יו״ר שוק מחנה יהודה, יו"ר איגוד השווקים
(צילום: מוטי קמחי)
תורג'מן הוסיף: "אנחנו חוטפים על זה ביקורת מהמיוצגים שלנו, אבל באומץ אנחנו קוראים לסגר מלא. בגלל מדיניות הממשלה הושמדו 90 אלף עסקים ו-200 אלף מקומות עבודה. מדובר בחצי מיליון עובדים שיוצאים ונכנסים לחל"ת כמו יו-יו. יש לנו עשרות אלפי זומבים שאף אחד לא סופר. רק אנחנו נכנסנו עד כה מתחת לאלונקה ואנחנו מודיעים לממשלת ישראל שאנחנו עדיין מוכנים להיכנס מתחת לאלונקה - תעשו סגר מלא".
טלי פרידמן, יו"ר שוק מחנה יהודה ויו"ר איגוד השווקים, אמרה: "אסופה של תקנות לא רצופות בלתי הגיוניות הן שאיגדו אותנו יחד. תפילה בבתי הכנסת אישרו אבל לפתוח את המשביר - חנויות גדולות בהרבה - לא אישרו. אם לא תלכו לפי התוכנית שלנו - זה אומר שאתם צוחקים על הסוחר הקטן. ואת זה לא ניתן".
תומר מור, באיגוד המסעדנים אמר: "במסעדות זה לא פשוט לפתוח כמו את המסחר. אבל אפשר היה להשאיר את הטייק אוויי ולאפשר לשבת בחוץ".