חברת המים הלאומית "מקורות" ומקבילתה הבחריינית חתמו על הסכם בשווי של מיליוני דולרים לשיתוף ידע וטכנולוגיות ולפיתוח ושדרוג משאבי המים במדינה. ההסכם נחתם באופן רשמי בממלכת בחריין לפני מספר ימים ודווח היום (שני) לבורסה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מאגר מים של חברת "מקורות"
מאגר מים של חברת "מקורות"
מאגר מים של חברת "מקורות"
(קרדיט צילום: חץ הצפון)
מדובר בהסכם ראשון מסוגו עבור חברה ממשלתית ישראלית שנחתם מול רשות המים והחשמל בממלכת בחריין, במסגרתו "מקורות" תעניק שירותי ייעוץ, תכנון וליווי בשורת תחומים, לרבות בתחום התפלת מי ים ומים מליחים, כמו גם ניהול משאבי המים ואספקתם לאוכלוסיית ממלכת בחריין.
ההסכם גובש לאחר שורת שיחות בין בכירי "מקורות'', בראשות יו"ר החברה, מרדכי מרדכי, ומנכ"ל החברה, אלי כהן, לבין בכירים בתחום האנרגיה והמים בבחריין.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו, עבד אללטיף אלזיאני ומייק פומפאו
בנימין נתניהו, עבד אללטיף אלזיאני ומייק פומפאו
שר החוץ הבחרייני, עבד אללטיף אלזיאני, רה"מ, בנימין נתניהו, ומזכיר המדינה לשעבר של ארה"ב, מייק פומפאו
(צילום: AFP)
מדובר בפועל יוצא של הסכם השלום עם בחריין שאושר בכנסת בחודש נובמבר האחרון. כזכור, בתחילת השנה בנק הפועלים ובנק לאומי חתמו על הסכם שיתוף פעולה עם הבנק המוביל בבחריין וחודש לפני כן נחתם הסכם לפיו התעשייה האווירית תתחזק מטוסים של חברת התעופה הלאומית של בחריין.
שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, אמר: "הסכם היסטורי וראשון מסוגו בין חברת מקורות למדינה ערבית. ארבע המדינות שחתמו אתנו על הסכמי שלום במסגרת 'הסכמי אברהם' סובלות כמונו ממצוקת מים, ולכן הפתרונות החדשניים של חברת מקורות וחברות טכנולוגיה ישראליות נוספות בתחום המים, יכולות להוות כר נרחב לשיתוף פעולה בין הצדדים ולחיזוק הקשרים בינינו".