במשך קצת יותר משעה השיב שלשום (ד') יו"ר הפדרל ריזרב (פד) על שאלות הכתבים לאחר הודעת הריבית של הבנק המרכזי של ארה"ב. הריבית, שנותרה ללא שינוי, לא היתה העניין המרכזי במסיבת העיתונאים. את הכתבים עניין בעיקר דבר אחד - כיצד מעריך הפד שהכלכלה הגדולה בעולם - תתמודד עם המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז השפל הגדול.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ג'יי פאוול ענה באריכות לכל שאלה ששאלו אותו. פאוול הסביר כי הבנק צופה עבור 2020 שיעור אבטלה ממוצע של 9.3% בארה"ב, והתכווצות של 6.5% בכלכלה. פאווול אמר כי ייקח עוד זמן רב עד אשר נחזור לראות את שיעורי האבטלה אליהם התרגלנו בשנים שלפני תקופת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
יו"ר הפד ג'רום פאוול והנשיא דונלד טראמפ
יו"ר הפד ג'רום פאוול והנשיא דונלד טראמפ
יו"ר הפד ג'רום פאוול והנשיא דונלד טראמפ
(צילום: בלומברג)
"חשוב להבין", אמר פאוול, "לא כל העובדים יחזרו למקום העבודה שלהם גם אם המגפה תיעלם מעולם. כאשר עובד נפלט משוק העבודה, הוא צריך לעשות הסבה מקצועית וזה תהליך אשר לוקח זמן", אמר היו"ר והדגיש כי הבנק חוזה ששיעור האבטלה ב-2021 יעמוד על 6.5% וב-2022 על 5.5%.
פאוול השיב על כל השאלות בפירוט - מלבד על שאלה אחת - השאלה האחרונה במסיבת העיתונאים. כתב בלומברג שאל את היו"ר בדקות האחרונות של מסיבת העיתונאים כיצד הוא מתייחס לטענות לפיהם הזרמת הכסף של הבנק המרכזי לשווקים יוצרת בועה אשר תתפוצץ ותפיל את הכלכלה. הכתב הוסיף ושאל את פאוול האם יש להם תחזיות גם למקרה כזה. פאוול שלא כמו בכל מסיבת העיתונאים בחר שלא לענות על השאלה בהתחמקות אשר שמורה לפוליטיקאי ותיק מוושינגטון.
2 צפייה בגלריה
בניין הפדרל ריזרב (פד)
בניין הפדרל ריזרב (פד)
בניין הפדרל ריזרב (פד)
(shutterstock)
מדוע התחמק יו"ר הפד מאותה שאלה, מה התחזית לשנים הקרובות של הפד וגם על ההערכה של ה-OECD לגבי הכלכלה הישראלית דיברנו בפרק ה-106 של פוקדאסט מנועי הכסף של כלכליסט עם האסטרטג והכלכלן הראשי של פסגות אורי גרינפלד.