אלי רוזנברג פונה למו"מ ישיר מול אל על בנוגע לרכישת החברה. רוזנברג הגיש הצעה לדירקטוריון אל על לפיה יזרים 75 מיליון דולר לחברה ויקבל 44.99% ממניותיה. רוזנברג הפקיד 15 מיליון דולר בנאמנות כדי להוכיח את רצינות כוונותיו.
רוזנברג הוא בנו של נפתלי קני רוזנברג מניו יורק, אולם מכיוון שהבן הוא בעל אזרחות ישראלית וזהו תנאי מהותי לקבלת היתר שליטה, הרי שאם המשפחה תרכוש את החברה זה ייעשה תחת שמו של הבן.
1 צפייה בגלריה
נפתלי קני רוזנברג ברקע מטוס של אל על
נפתלי קני רוזנברג ברקע מטוס של אל על
נפתלי קני רוזנברג ברקע מטוס של אל על
(צילום: רויטרס, Centers Health Care)
נפתלי קני רוזנברג הוא בעלים של רשת הדיור המוגן Centers Health Care שכוללת מעל 3,000 מיטות. הונו מוערך ביותר מחצי מיליארד דולר, והוא כולל מלבד הרשת גם מספר מקבצי דיור להשכרה במטרופולין ני יורק.
מה מביא איש עסקים כמעט אלמוני בארץ להתעניין ברכישת חברה שנמצאת במשבר אדיר, מושבתת כמעט לחלוטין, עם חוב של שני מיליארד דולר עבור מטוסים שרכשה ועם ועדי עובדים אגרסיביים? וכל זאת בתקופה שבה ענף התעופה בעולם כולו מצוי במשבר הקשה בתולדותיו עקב התפרצות הקורונה, משבר שמאלץ ממשלות רבות לתמוך בחברות התעופה המקומיות.
את התשובה עשוי לספק גורם שנחשף למגעים ומספר: "הרב של נפתלי אמר לו שהוא חייב לקנות את אל על. בכל מה שהרב אמר לו לעשות עד היום הוא הצליח. אז הוא החליט ללכת על זה". רוזנברג מוכן לרכוש את החברה ללא בדיקות נאותות, ובמצבה הנוכחי (AS IS), מה שעשוי להסתדר עם הדברים על עצת הרב.