האם ניכר שינוי מגמה במחיר חומרי הגלם לתעשיית המזון? לאחר עלייה של עשרות אחוזים במחירי התירס, הגרעינים (חיטה, שעורה ועוד) וזרעי השמן המשמשים לתעשיית המזון, בפעם הראשונה מאז אוגוסט 2020 נרשמו ירידות מחירים בבורסה העולמית לסחורות, אם כי בינתיים מוקדם לחזות אם המגמה הזאת תמשיך.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אנשים קונים בסופרמרקט
אנשים קונים בסופרמרקט
אנשים קונים בסופרמרקט
(צילום: דנה קופל)
מחירי הגרעינים וזרעי השמן, שחגגו עליות כל השנה, רשמו ירידה בסיכום חודשי: מחירי התירס, שעלו בחודש אפריל ב-31%, שיא של כל הזמנים, סגרו את חודש מאי בירידה חודשית של 11.25%. הסויה לייצור שמן ומזון לבעלי חיים איבדה כ-7.2% מערכה, ומחיר פולי הסויה ירד ב-2.6%. מחיר שמן הסויה ירד גם הוא משיא כל הזמנים ל-3.8%, והחיטה איבדה לא פחות מ-12% במאי.
בסקירה שערכה חברת קומודקס, העוסקת בתחום, נמסר כי מזג האוויר הטוב והתקדמות הזריעה בארה"ב נתנו את האות למימושים כבדים של הספקולנטים, שדחפו את השוק לירידות מחירים.
לעומת זאת, חבית נפט מסוג WTI נסחרת ב-68 דולר, שיא של שנתיים ועלייה של 4.3% במאי. חבית נפט מסוג ברנט נסחרת ב-70.60 דולר לאחר שהשלימה עלייה של 3% במאי. מחירי הנפט עלו ביותר מ-40% מתחילת השנה, והם מושכים איתם כלפי מעלה את המחירים של חומרי גלם רבים שהם נגזרות של נפט כמו פלסטיק, אריזות וביו-דיזל, ומשפיעים גם על מחירי ההובלה. אלה באורח מפתיע, דווקא ירדו בשבוע האחרון של מאי ב-10%, הירידה החדה ביותר זה ארבעה חודשים.