קווי האוטובוסים חזרו לפעול כמעט כרגיל, אבל הפיצוי המובטח לרוכשי ה"חופשי חודשי" על החודש שבו כמעט לא פעלה התחבורה הציבורית עדיין מתעכב. מדובר על עשרות מיליוני שקלים במצטבר.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כבר לפני חודשיים בישר שר התחבורה הקודם בצלאל סמוטריץ', שהוחלף מאז על ידי השרה מירי רגב, כי משרדו סיכם עם האוצר על מתווה הפיצוי: בחירה בין קבלת חופשי חודשי לשבועיים בחינם, חופשי חודשי מלא ב-50% הנחה, ‏או 50% משווי הפיצוי בערך הצבור לכל מטרה. עוד סוכם כי סטודנטים יקבלו הארכה של חודשיים בתוקף המנוי שברשותם או 50% מהשווי הזה בערך הצבור לכל מטרה.
1 צפייה בגלריה
נסיעה בתחבורה ציבורית
נסיעה בתחבורה ציבורית
נסיעה בתחבורה ציבורית
(צילום: אסף זגריזק)
אולם מנגנון ההחזרים הקיים כיום במערכת הסליקה של התחבורה הציבורית נותן מענה רק למקרים של טעויות טעינה, או ביטול חוזה סטודנטיאלי עקב סיום לימודים ולכן לא מתאים לטיפול במקרים אלו. מתן החזרים בעמדות הנפקת הרב-קו צפוי ליצור תורי ענק. כרגע רק אפשרויות התשלום מרחוק, כמו אפליקציית HopOn, מאפשרות החזרים במהירות.
משרד התחבורה הודיע למפעילות התחבורה הציבורית כי הוא בונה פתרון טכנולוגי שירחיב את האפשרות לקבלת החזר גם דרך המחשב האישי. מי שלא יכול ליצור מגע בין כרטיס הרב-קו למחשב/אפליקציה יוכל לבצע הזמנה מרחוק לטעינה או עדכון של תוקף החוזה בעמדות של החברות באלפי נקודות טעינה כמו כספונטים, פיצוציות ובתי עסק.
ממשרד התחבורה נמסר כי "טרם אושר אופן החזר הפיצויים לאזרחים על קניית החוזים במשבר הקורונה. מדובר בזיכוי למאות אלפי נוסעים. אנו בשלבי סיום של הפיתוח הטכנולוגי למתן החזר בהתאם לתנאים שסוכמו עם האוצר. לאחר השלמתו נתחיל בזיכויים. בימים הקרובים נודיע לציבור על הדרכים שבהן ניתן לקבל את ההחזר".