הביטקוין מזנק היום (ב') בלמעלה מ-13% וכמעט הגיע ל-40 אלף דולר. כעת המטבע הווירטואלי המוביל בשוק ירד מעט ונסחר סביב 38 אלף דולר. ברקע: דיווח לא מאומת של עיתון בלונדון על כך שאמזון מעוניינת לקבל תשלומים בביטקוין עד סוף השנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בשיא של כשלושה שבועות עבור הביטקוין, לאחר שבחודשים האחרונים ספג מפלה קשה וירד משווי שיא של כ-64 אלף דולר רק בחודש אפריל אחרון לפחות מ-30 אלף דולר בחודש יוני ושוב בשבוע שעבר. במקביל, הרוב המוחלט של המטבעות בשוק נסחרים במגמה חיובית של כ-5%-15%: האית'ריום עולה בכ-8% ונסחר סביב 2,320 דולר; הדוג'קוין עולה בכ-11% ונסחר סביב 0.216 דולרים.
2 צפייה בגלריה
אמזון תקבל תשלומי ביטקוין? לא ברור
אמזון תקבל תשלומי ביטקוין? לא ברור
אמזון תקבל תשלומי ביטקוין? לא ברור
(צילום: AFP, Shutterstock)
על אף שלעת עתה לא ברור כמה הדיווח, בו צוטט לכאורה גורם כלשהו באמזון, הוא אכן מהימן, בשבוע שעבר פרסמה ענקית הטכנולוגיה מודעת דרושים למנהל מוצר בתחום המטבעות הווירטואליים, מה שעשוי לתמוך בטענה כי היא עתידה להיכנס לתחום.
בתוך כך, מייסד ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, התבטא גם הוא לאחרונה בעד שוק המטבעות הווירטואליים וטען בשבוע שעבר כי מדובר ב"חלק גדול" בעתיד של חברות המדיה החברתית.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי
מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי
"המטבעות הווירטואליים הם 'חלק גדול' בעתיד של חברות המדיה החברתית". מייסד ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי
(צילום: gettyimages)
וכמובן, מנכ"ל טסלה והחובב המושבע של המטבעות הווירטואליים, אילון מאסק, אשר הרעיד את השוק שוב ושוב בחודשים האחרונים, לא יכל שלא להצטרף לחגיגה ואמר כי החברה ברשותו ככל הנראה תחזור לקבל תשלומים בביטקוין בעתיד. מאסק אמר עוד בכנס בשבוע שעבר כי "רציתי לעשות בדיקת נאותות נוספת בכדי לאשר ששיעור השימוש באנרגיה מתחדשת עומד על 50% או יותר וכי המגמה היא להגדיל את המספר הזה. אם זה המצב, טסלה תחזור לקבל תשלומים במטבע".
אולם, במקביל, מאסק ממשיך לדחוף למעלה את המטבע החביב עליו בשוק - דוג'קוין. בציוץ שכתב אמש מאסק פרסם מם סביב משפט מפורסם מהסרט "מטריקס" בו כתב כי "דוג'קוין לא יכול להרוויח עבורך הרבה כסף, דוג'קויין הוא כסף". זאת, לאחר ששווי המטבע נפל בלמעלה מ-75% בתוך שבועות ספורים, בין היתר בגלל אמירות של מאסק עצמו.
מאסק התייחס בין היתר למגבלות הטכנולוגיות ולהשפעות הסביביות של הביטקוין וטען כי "הביטקוין לא יכול להפוך למערכת המוניטרית הבסיסית של העולם והוא יתקשה להוות מנגנון להעברת כסף בין אדם לאדם", בעוד הוא מפנה לפיתרון אפשרי אשר עשוי לשלב בין תשתית המטבע השני הכי פופלרי בשוק - האית'ריום, לדוג'קוין.

"הספקנים ימשיכו להביט על העתיד מבחוץ"

אבי סלמה, מנכ"ל הנציגות הישראלית של הבנק השווייצרי הייפוסוויס (Hyposwiss), התייחס לטענות על אמזון ואמר כי "הדבר מהווה שינוי גישה משמעותי של חברות ענק, שכן רק לפני כשש שנים הצהירה ענקית הסחר המקוון כי הם זקוקים לפיתוחים בתחום התשלומים, אך ציינו כי אין להם תוכניות לשלב את הביטקוין בשל חוסר היענות מצד לקוחותיהם.
"הצהרות אמון אלו מהוות נדבך נוסף של תמונה שמתחילה להתבהר לה אט-אט, וככל שיותר חברות מובילות ברחבי העולם יאמצו את טכנולוגיית הבלוקצ'יין ומוסדיים יכנסו לתחום המטבעות הקריפטוגרפים – נראה צמיחה מתמשכת והבנה של השוק על ידי הגורמים המובילים".
לדברי שי דתיקה, מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX, "אנו עדים להפיכתו של הביטקויין, לנכס לגיטימי בסל ההשקעות של חברות ציבוריות וקרנות חסכון לסוגיהן. רכבת ההרים של הביטקויין לחיוב ולשלילה, מביאה למודעות גוברת והולכת לעולם הבלוקצ'יין, לרבדים שונים באוכלוסייה. הספקנים ימשיכו ויביטו מבחוץ על העתיד בהתהוות.
"יחד עם זאת", הדגיש דתיקה, "צריך לזכור שמדובר בשוק תנודתי מאוד, ויכולות להיות ירידות חדות ומימושי רווחים".
פורסם לראשונה: 10:20, 26.07.21