עיר המלכים באילת תהפוך לסניף ענק של ג'מבו, רשת הסטוק היוונית שהזיכיון לפעילותה בישראל ניתן לפוקס בשליטת הראל ויזל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לממון ול-ynet נודע כי פוקס חתמה על הסכם שכירות ארוך טווח עם הבעלים של עיר המלכים, האחים נקש (50%) וברקליס שבשליטת מוטי גרין, לשכירת כל מתחם עיר המלכים.
2 צפייה בגלריה
ג'מבו עיר המלאכים אילת
ג'מבו עיר המלאכים אילת
ג'מבו אילת: חנות סטוק במקום עיר המלכים
(צילום: יח"צ)
הסניף יפעל בארמון, המבנה המרכזי בפארק, על שטח של 12 אלף מ"ר ויכלול מתחם מזון מהיר. ההערכה היא כי מחוץ לסניף יופעלו אטרקציות תיירותיות.
עיר המלכים הושקה ב-2005 ביוזמת לב לבייב ואפריקה ישראל, אז בשליטתו, ושותפים נוספים. היה זה פארק השעשועים הראשון בארץ שנושאו תקופת התנ"ך, ובהקמתו הסתייעו באנשי דיסנילנד העולמית.
המיזם, שהושקעו בו עשרות מיליוני שקלים, צבר חובות ונסגר ב-2016, בין השאר בגלל העלות הגבוהה למשפחה עבור כניסה למקום. בחמש השנים האחרונות עמד המקום שומם. ב-2018 נרכש על ידי מוטי גרין, יזם נדל"ן שהקים את הקניון החדש בים המלח, והוא צירף אליו את האחים נקש. הבעלים החדשים קיבלו היתר להסבת המבנה המרכזי לשימושים מסחריים.
2 צפייה בגלריה
ג'מבו עיר המלאכים אילת
ג'מבו עיר המלאכים אילת
סניף ג'מבו שצפוי להיפתח בכפר סבא
(הדמיה: יח"צ)
פוקס וג'מבו, שתתחרה בישראל במקס סטוק, מתכננות לפתוח את הסניף באילת לקראת סוף השנה. מבחינת ויזל מדובר במיקום מרכזי: מול שדרת מלונות היוקרה, הרודס , דן ורויאל ביץ, בקרבת חוף הים ועל המסלול לקניון "אייס מול".
ג'מבו פעילה באירופה עם מחזור מכירות שנתי של 812 מיליון יורו ושווי שוק (נסחרת בבורסה היוונית) של יותר מ-2 מיליארד יורו. בסניפיה נמכר מגוון רב של מוצרי צריכה במחירים מוזלים, החל מצעצועים, מזון ארוז, כלי בית, עיצוב לבית ועוד.
  הראל ויזל הראל ויזלצילום: שוקה כהן
הסניף באילת מצטרף להסכם שכירות שנחתם לפתיחת סניף ג'מבו בבאר-שבע. הסכם לסניף שלישי נחתם לאחרונה עם רני צים, בעלי מרכז הקניות צים סנטר, וייפתח במתחם צים אורבן לייף שהוא בונה בכפר-סבא. פוקס מתכוונת להקים בישראל כ-8-10 סניפים בעלות של 15-18 מיליון שקל לסניף.
הסניפים הנוספים מתוכננים בראשל"צ, אשדוד, נתניה, חיפה, כרמיאל, צומת מסובים וירושלים. את הזיכיון לג'מבו קיבל ויזל בספטמבר האחרון, כאשר חודשיים לאחר מכן צירף אליו את פועלים שוקי הון, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים, שתחזיק 20% מהזכיון, בנוסף ל-20% בחברה נוספת של ויזל - רשת שילב לתינוקות. עבור שתי העסקאות שילמה פועלים שוקי הון 40 מיליון שקל.