חברת התעופה אל על דיווחה אמש לבורסה כי ההסתדרות הודיעה לה על שביתה מתוכננת של העובדים החל מ-18 באוקטובר. הסיבה, כפי שפורסם ב-ynet: "דרישת ההסתדרות וועד העובדים להסדיר את השלכות הפסקת פעילות מטוסי המטען של אל על וטיסות של חברת הבת סאן דור בשבת - ביחס לזכויות עובדי החברה, העסקתם וביטחונם התעסוקתי".
ההסתדרות טוענת כי התנהלות המעסיק היא בחוסר תום לב ביחסי עבודה בכלל ובהסכמים קיבוציים בפרט. בהקשר זה תקף יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, את הנהלת אל על ובעליה על כך שהסתירו לטענתו את השינוי במדיניותם ביחס לטיסות בשבת. החשש של העובדים וההסתדרות הוא שהפסקת הטיסות תוביל לפיטורי עובדים.
1 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
אל על
(צילום: EPA)
במקביל, היחסים בין בעל השליטה באל על קני רוזנברג לבין האוצר ממשיכים להסלים: היום השיב מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, לחברה על דרישת רוזנברג מהמדינה לפצות באופן מיידי את אל על בסך 100 מיליון דולר בשל "הנזקים שנגרמו ונגרמים לה עקב המגבלות בתנועה האווירית הייחודיות לישראל", כדבריו.
בלינקוב כתב כי "דרישתכם תמוהה" והזכיר כי הסיוע הוא פועל של רצון טוב של הממשלה: "כל סיוע שניתן לאל על נעשה בשיקול דעתה הרחב של הממשלה ואינו פועל יוצא של חובה המוטל עליה. עצם קביעת מגבלות אינה מקנה זכות לפיצוי מהממשלה".
עד כה קיבלה אל על סיוע מהמדינה בסך 210 מיליון דולר בדמות הקדמת תשלום עבור אנשי ביטחון במטוסי החברה למשך 20 השנים הבאות. בנוסף, הציעה לאחרונה לאל על סיוע בדמות הלוואה בסך 50 מיליון דולר לשלוש שנים ללא ריבית או החזרים במהלכה, וזאת בתנאי שבעלי אל על קני רוזנברג יזרים סכום דומה ובנוסף יעמוד בהתחייבות להזרים 43 מיליון דולר לחברה במסגרת הנפקת מניות אל על בסך 105 מיליון דולר, שלא יצאה לפועל מפאת הגל הרביעי של הקורונה.
רוזנברג טוען מנגד כי ההתחייבות בסך 43 מיליון דולר תקפה רק אם תתבצע הנפקה, סיטואציה שכאמור לא אפשרית כעת בגלל מצב התעופה שהורע בעקבות הגל הרביעי.
אל על מצדה בפנייתה האחרונה לאוצר טענה כי מדינת ישראל העניקה את הסיוע הנמוך ביותר ממדינות המערב לחברות התעופה שלהן. יש לציין כי מצבה הפיננסי של אל על מוסיף להיות קשה ובדו"חותיה האחרונים מופיעה הערת עסק חי.