חברת פז, כצפוי, הודיעה היום (ג') לאחים יוסי ושלומי אמיר כי הצעתם לרכישת שופרסל היא הפרת הסכם ודורשת מהם למשוך את הצעתם. זאת מאחר שהסכם מכירת רשת פרשמרקט שייסדו האחים לפז כולל סעיף אי תחרות למשך שלוש שנים מיום המכירה.
בדיווח שהוציאה הבוקר פז לבורסה נכתב כי "החברה הודיעה לאחים אמיר כי הצעתם מהווה הפרה של התחיבות האחים לאי תחרות לתקופה של 36 חודשים - עד ל-1 בינואר 2025, כפי שהתחייבו במסגרת עסקת המיזוג בין החברה לבין פרשמרקט, כמו גם הפרה של חובותיהם על פי דין כנושאי משרה בפרשמרקט. לאור האמור, הודיעה החברה לאחים כי עליהם למשוך את הצעתם לרכישת מניות בשופרסל".
1 צפייה בגלריה
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
האחים שלומי ויוסי אמיר
(צילום: מורג ביטן)
האחים הפתיעו אתמול בהצעת רכישה של 24.9% ממניות שופרסל בתמורה ל-2.3 מיליארד שקל. ההצעה שהגישו לדירקטוריון שופרסל תקפה ל-10 ימים בלבד, והכילה סעיף שאמר כי ההצעה מותנת בהסכמת פז כדי שמימוש הצעה זו לא תגרום להפרת התחייבות לאי-תחרות.
נכון לעכשיו הצעת הרכישה שלהם אינה ממשית אך חשפה את רצונם להישאר בעסקי הקמעונאות. לפי הערכות בשוק, ההצעה של האחים אמיר, שמכרו את אחזקותיהם בפרשמרקט תמורת סכום שיא של 2.1 מיליארד שקל, תאיץ כעת גורמים נוספים לבחון את רכישת הרשת, המתנהלת ללא גרעין שליטה.
לפני כשבועיים נראו ניצנים לכך כאשר ביום מסחר אחד זינקה המניה ב-10%, תוך כדי מחזור ענק של 130 מיליון שקל, כאשר ההערכה הייתה כי מדובר בקונה בודד.
מניות שופרסל מפוזרות בין כמה בתי השקעות בראשם אלטושלר וחברות ביטוח מגדל והראל קופות גמל, כשכל אחד מהם מחזיק עד 10% בלבד, ולא מן הנמנע שישקלו לממש את אחזקותיהם, במיוחד לאור הצפי שרשתות המזון לא יחזרו על ביצועי השיא בשנתיים האחרונות - שנות הקורונה בהן הציבור היה בסגר, ישב בבית וצרך כמויות מזון גדולות. כמו כן, ישנה הערכה כי המלחמה באוקראינה והזינוק החד במחירי המזון שנגרם בעקבותיה, יגרמו לציבור לצמצם צריכה.