חברת החשמל תוציא בחודשים הקרובים כמחצית מפעילות המוקדים הטלפוניים שלה למיקור חוץ ותסיים את העסקתם של כ-200 מתוך כ-400 העובדים שהיא מעסיקה בהם בתפקידי שירות לקוחות, כך נודע ל"כלכליסט". לפי חברת החשמל, המהלך צפוי לחסוך לה כ-20 מיליון שקל בשנה והוא נעשה בתיאום עם ועד העובדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת המהלך, חברת החשמל צפויה להתקשר בימים הקרובים עם החברות בזק אונליין ותקשוב שיפעילו חלק מהשירותים שניתנים במוקדי השירות שלה, וזאת בתום הליך מכרזי שהיא קיימה במהלך החודשים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
חברת החשמל
חברת החשמל
חברת החשמל
שירותי המוקד שיצאו למיקור חוץ הם בעיקר שירותי התשלומים, בירורי מצב חשבון וטיפול בבקשות של לקוחות בקשר למעברי דירה - שמהווים את החלק הארי ממיליוני הפניות שנעשות אליה בכל שנה. שירותי המוקדים הקשורים לדיווחים על תקלות ברשת החשמל ונושאים מקצועיים אחרים הקשורים לפעילויות הלבה של החברה - ימשיכו להיות מאוישים בידי עובדים של חברת החשמל במוקדים שנמצאים בבאר שבע, בחיפה ובתל אביב.
סמנכ"ל השירות והשיווק של חברת החשמל, אורן הלמן, אמר כי לא יחול שינוי באופן הגשת השירותים ללקוחות, שימשיכו להינתן באמצעות חיוג למוקד 103. הוא הוסיף כי רוב העובדים שמאיישים כיום את מוקדי השירות של החברה הם חיילים משוחררים וסטודנטים, שנשארים בתפקיד בה לכל היותר למשך כשנתיים, והפעילות במוקדים מתאפיינת בתחלופה גבוהה.
עוד הוא הוסיף כי עובדים שירצו בכך יוכלו להשתלב בפעילות המוקדים של בזק אונליין ותקשוב. לדבריו, המהלך תואם עם ועד העובדים של החברה ומהווה יישום של הרפורמה במשק החשמל: "נפעל מול החברות שזכו במכרז כדי לקיים מדיניות העסקה מגוונת, כפי שמקובל בכל תחומי ההעסקה בחברת החשמל", אמר הלמן. "לצד תהליכי ההתייעלות וכחלק מיישום הרפורמה שעליה הנהלת חברת החשמל התחייבה מול המדינה, אנחנו פועלים כל העת לשדרג את השירות ללקוחותינו. מוקד טלפוני גדול ומיומן יתרום בצמצום זמני המתנה ושיפור איכות השירות ללקוחות".