טוויטר בוחנת מחדש את הצעת הרכישה החדשה של מנכ"ל טסלה והאיש העשיר בעולם אילון מאסק, ולפי גורמים המעורים בנושא, שני הצדדים אמורים להיפגש כדי לדון בהצעה. כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. ברויטרס דווח שהסיבה לבחינה מחדש היא לחץ שמופעל על ראשי החברה על ידי המשקיעים להיכנס עם מאסק למשא ומתן.
בזמן שהדעות של בעלי המניות בנוגע למחיר ההוגן לעסקה משתנות, רבים פנו להנהלת טוויטר, לאחר שמאסק סיפר על תוכנית המימון שלו לרכישת החברה וקראו לה לא לתת הזדמנות לעסקה לחמוק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מאסק טוויטר
מאסק טוויטר
אילון מאסק וטוויטר
(צילום: AP)
בכל אופן, התגובה של טוויטר למאסק ככל הנראה תהיה מורכבת ולא חד משמעית, ועל כן היא עשויה לפתוח את הדלת להצעות נוספות לרכישת החברה או לשינוי התנאים בעסקה עתידית עם מאסק, שכזכור הדגיש בימים האחרונים שלא יזוז מהצעתו בסך 54.2 דולר למניה. ברקע למשא ומתן, טוויטר תפרסם את רווחי הרבעון הראשון שלה עד יום חמישי אם לא מוקדם יותר, מסרו מקורבים.
"לא אתפלא אם אתעורר בשבוע הבא ומאסק יעלה את הצעתו אולי ל-64.20 דולר למניה", אמר אחד ממנהלי הקרנות שמושקעים בטוויטר. "מצד שני, הוא גם יכול לוותר על כל העניין. הכל אפשרי".
התפנית הפוטנציאלית מצד טוויטר מגיעה אחרי שמאסק שוחח בסוף השבוע עם מספר בעלי מניות של החברה כדי להסביר את היתרונות שבהצעתו. בין השאר הוא התחייב "להציל" את חופש הביטוי ברשת, שלטענתו לוקה בחסר לאחרונה.
מהמסכמים העדכניים שהגיש מאסק לרשות לניירות ערך האמריקנית עולה כי הוא הצליח להשיג התחייבויות בסך 46.5 מיליארד דולר שנועדו לסייע לו לרכוש את החברה, כאמור, כאשר מאסק עצמו התחייב לשלם 33.5 מיליארד דולר מתוך העסקה, בעוד ש-21 מיליארד דולר מתוכם יגיעו מנכסים אישיים שלו וכ-12.5 מיליארד דולר נוספים מהלוואות שיקח. במקביל, מספר בנקים, בהם התאגיד הבנקאי המוביל מורגן סטנלי, הסכימו לתת למאסק 13 מיליארד דולר נוספים לטובת העסקה, אשר הגיבוי שלהם יהיה חברת טוויטר עצמה.
בשבוע שעבר צייץ מאסק ברשת החברתית ציטוט שיר של הזמר אלביס פרסלי שנקרא "Love Me Tender". הציוץ, אשר בזמן אמת בלבל את למעלה מ-80 מיליון עוקביו של מאסק, ככל הנראה התייחס להצעה העדכנית של מאסק שנודעה עם הגשת מסמכים עדכניים לרשות לניירות ערך האמריקנית (ההצעה מכונה באנגלית "tender offer").
מאסק הציע את ההצעה המשופרת שעומדת על 46.5 מיליארד דולר לאחר שהצעתו הקודמת שעמדה על כ-43 מיליארד דולר, זכתה להתנגדות של החברה אשר החליטה לאמץ מדיניות של "גלולת רעל" על מנת למנוע השתלטות עויינת של מאסק עליה.
עוד לפני ההצעה הראשונית, מאסק היה אמור להצטרף לדירקטוריון טוויטר לאחר שלפני כחודש נחשף כי רכש יותר מ-9% ממניות החברה תמורת כמעט שלושה מיליארד דולר, מהלך שהפך אותו לבעל המניות הגדול ביותר בחברה. אלא שימים ספורים בלבד לאחר מכן, מנכ"ל החברה, פרג אגרוול, הודיע כי מאסק חזר בו מהחלטתו להצטרף לדירקטוריון. ההחלטה סללה את דרכו של מאסק לרכישת מניות נוספות שיאפשרו לו להשתלט על החברה.