מענקים שנתיים של 2,500 שקל עד 12,000 שקל יינתנו לכ-4,200 שוטרים, על סמך הסכם חדש שנחתם בסוף השבוע בין משרד האוצר, המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל.
הסכום הכולל של המענקים יגיע לכ-34 מיליון שקל, והוא נגזרת מהסכם גג שכבר, ופרטיו סוכמו בחודשים האחרונים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אבטחה בעיר העתיקה
אבטחה בעיר העתיקה
שוטרים בעיר העתיקה
(צילום: EPA)
המענק יינתן לשוטרים ושוטרות המשרתים ביחידות ובתפקידים שוחקים וקשים, כגון תחנות המשטרה בחברה הערבית, באיזור העיר העתיקה בירושלים, בפרט ביחידת המקומות הקדושים, אופנוענים, תנועה, סיור ויס"מ, חוקרים ומוקדנים במוקד 100.
המענקים ישמשו כלי לשימור ותגמול שוטרים מצטיינים באוכלוסיות שיוגדרו זכאיות, מתוך מטרה לאפשר למשטרה לנהל את המשאב האנושי באופן מיטבי, בדגש על מערכים שנמצאים בקשר ישיר עם האזרח ונותנים מענה ראשוני לקריאות. זאת לצד שימור שוטרים בתפקידים ומקומות אשר השירות בהם מציב קושי מיוחד לגייס ולשמור על המשכיות. סכום המענק, שינוע בין 2,500 ל-12,000 שקלים, ייקבע בהתאם לוותק ולאופי התפקיד של כל שוטר.
חתימת ההסכם מגיעה על רקע גל ההתפטרויות מהמשטרה. נכון לאמצע חודש יוני, מעל 400 שוטרים התפטרו מהמשטרה מתחילת 2022, 71% מהם בשל שכרם הנמוך. רק בחודש מאי עזבו 100 שוטרים, ובכיר במשטרה אמר: :זה כמו שתחנת משטרה שלמה נסגרת".
באופן כללי, מספר המתפטרים עולה באופן עקבי מול המתגייסים. מתחילת השנה ועד חודש מאי התפטרו במחוז הדרום 90 שוטרים וגויסו 78. במחוז חוף התפטרו 85 וגויסו 50. במחוז המרכז במשטרה המצב חמור עוד יותר: 116 שוטרים התפטרו לעומת 61 גיוסים חדשים בלבד. במחוז הצפון, שעסוק רבות במלחמה בפשיעה בחברה הערבית, התפטרו 78 וגויסו רק 47. במחוז תל אביב התפטרו 108 שוטרים לעומת 58 שהתגייסו. את אגף התנועה, שאחראי בין היתר על המלחמה בקטל בדרכים, עזבו 40 שוטרים מול 17 שהצטרפו. מנתונים שיש בידי המשטרה עולה כי הצפי הוא שעד סוף 2022 צפויים להתפטר כ-1,000 שוטרים.
לידי "ידיעות אחרונות" ו-ynet הגיעו שלושה תלושי שכר של שוטרי סיור מתחילים, שהתגייסו לאחרונה מתוך תחושת שליחות. כל אחד מהם מרוויח 6,700 שקלים נטו בחודש בלבד. "התגייסתי מתוך שליחות גדולה, אבל עם שכר כזה לא אוכל להחזיק מעמד לאורך זמן", אמר אחד מהם. "אני נשוי עם ילדים שאני צריך לפרנס, וקשה מאוד לעמוד בהתחייבויות הכספיות. שלא לדבר על העבודה השוחקת של השוטר". לדבריו, הוא שוקל לסיים את דרכו במשטרה.