היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים, בראשותו של אלוף רסאן עליאן, בשיתוף עם מכון התקנים הישראלי, קיימה אתמול (א׳) טקס חגיגי להענקת תו תקן ישראלי לראשונה לארבעה מפעלים פלסטיניים מאזור יהודה ושומרון. תו התקן יאפשר למפעלים הפלסטיניים להרחיב את שיווק מוצריהם בשוק הישראלי ובשוק הבינלאומי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מתן התקן מאשר למעשה שארבעת המפעלים עומדים ברמה גבוהה של תקינה שמספיקה כדי לשווק את המוצרים שלהם בישראל ובמדינות בעולם שבהן תו התקן הישראלי הוא תנאי לבדיקת תקינה אצלן. המפעלים עוסקים בתחום חומרי הבנייה, הגימור ושירותי הצביעה, כאשר מפעל אחד מייצר אבנים משתלבות ואלמנטים של בטון, המפעל השני מבצע צביעה של פרופילי אלומיניום, המפעל השלישי מייצר זכוכיות מחוסמות והמפעל הרביעי מייצר דיסקים לחיתוך.
1 צפייה בגלריה
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, מעניק את תו התקן בטקס
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, מעניק את תו התקן בטקס
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, מעניק את תו התקן בטקס
(צילום: מתפ"ש)
הטקס, שהתקיים במטה מכון התקנים בתל אביב, הוא תוצאה של עבודת מטה מעמיקה שקודמה בחודשים האחרונים ביחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים ובשיתוף עם מכון התקנים, ובמהלכה עברו המפעלים הליך קפדני ובחינה מקיפה כדי להבטיח את תקינותם - וזאת כחלק מתוכנית רחבה לחיזוק ושיפור הקשרים הכלכליים של מדינת ישראל עם הרשות הפלסטינית, שאושרה על ידי שר הביטחון בני גנץ.
מדובר בפעם הראשונה שבה מפעלים פלסטינים מקבלים תו תקן ישראלי. הפרויקט יעבוד באמצעות מכון התקנים אשר ישלח את אנשיו לעשות ביקורות במפעלים שנמצאים בתחומי הרשות הפלסטינית בליווי ביטחוני ישראלי למען שימורו של תו התקן. בתקופה הקרובה צפויים מפעלים פלסטינים נוספים לקבל תו תקן ישראלי אחרי שיעמדו בדרישות מכון התקנים.
בטקס השתתפו בין השאר, מנכ"ל מכון התקנים ד״ר גלעד גולוב, ראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה, ומפקדים נוספים מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. כמו כן, נכחו בעלי מפעלים פלסטינים נוספים הנמצאים בעיצומו של התהליך לקבלת תו התקן הישראלי.
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן: "היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים עשתה היום צעד חשוב ביותר לחיזוק הכלכלה הפלסטינית והישראלית כאחד. במטרה ליצור יציבות ביטחונית, אזרחית וכלכלית באזור כולו, פעלנו בנחישות להשגת תווי התקן למפעלים הפלסטינים, כך שיוכלו להרחיב את הכנסותיהם בצורה משמעותית ולתרום לכלכלת האזור כולו. כולי תקווה כי מפעלים נוספים יסיימו את התהליך ויהיו זכאים גם הם לקבלת תו תקן ישראלי".