התעשייה האווירית מתכננת להעביר את מפעל אחזקת המסוקים הוותיק שלה מעטרות שבירושלים לירוחם. המהלך מעורר זעם בקרב ועד עובדי החברה החזק, ויו"ר יאיר כץ מאיים לשבש את העבודה בחברה משום שהמהלך לא תואם עם הוועד.
המפעל הוקם ב-1975, כאשר עטרות עוד שימש כשדה תעופה פעיל, כדי לחזק את הפעילות מסביבו וליצור מוקד תעסוקה חדש בעיר. המפעל, שעוסק בשיפוץ להבי מסוקי חיל האוויר, השתתף בעבר בהשבחת מסוקי היסעור, ומקבל מעט עבודות מלקוחות זרים, אך נמצא בנסיגה מזה שנים. כיום מועסקים בו כ-50 עובדים לעומת קרוב ל-300 בתחילת שנות ה-2000.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)


בינתיים, נסגר שדה התעופה בעטרות ומיקומו של המפעל מעבר לקו הירוק מקשה עליו לקבל עבודות נוספות מלקוחות זרים נוספים, בעיקר מארה"ב. הנהלת התעשייה האווירית כבר ביקשה בעבר להעביר אותו למתחם שלה בלוד, אך ממשלות נתניהו מנעו את המהלך בנימוק שמדובר בהחלשת ירושלים.
כעת זקוק המפעל גם לחידוש הציוד שלו, בין השאר כדי שיוכל לטפל בלהבי מסוקי ה-CH53K שרוכש משרד הביטחון במקום מסוקי היסעור, ויגיעו לארץ החל מ-2026.
המהלך הותנע באחרונה, והוועד קיבל על כך עדכון ראשוני ממנכ"ל התעשייה האווירית בועז לוי. אולם, עוד לפני שהעובדים עודכנו, הכריזה על המהלך ראש עיריית ירוחם טל אוחנה בתחרות רובוטים ורחפנים שנערכה בעיר בתחילת השבוע. בוועד הופתעו לשמוע שהתוכנית מתקדמת לפני שסוכמו הפרטים לגבי עתידם התעסוקתי של העובדים, ומאיימים לשבש את העבודה בתעשייה האווירית כולה.
"עוד לפני שהתחלנו לבחון את המשמעות של המהלך מבחינת העובדים כבר שמענו את טל אוחנה מכריזה שהמהלך סגור", אמר ל-ynet יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התע"א. "מבחינתנו הגפרור הוצת וכל עובדי התעשייה האווירית, לא רק עובדי המפעל, ישתתפו במאבק נגד הסגירה וההעתקה אם נצטרך. אם נחליט שמדובר במהלך שטוב לחברה ולתושבי הדרום, ושיש פתרון ראוי לעובדים, נתמוך בו. ואם לא, יש את הדרך השנייה".
מהתעשייה האווירית בחרו שלא להגיב.