יגאל דמרי מאיים בהליך משפטי נגד נחום ביתן בטענה כי הוא חתום על הסכם מחייב מול דמרי וקרן שקד, לכניסה לשותפות ביינות ביתן, שיש לקיימו. דמרי אמר הערב (שלישי) ל-ynet: "הם (יינות ביתן) לא חותמים עם אף אחד. יש להם חוזה מחייב איתנו, עורכי הדין שלנו מטפלים בזה ונשלחו להם מכתבים בנושא. זו הפרת חוזה".
כפי שנחשף היום ב-ynet, בסופ"ש חל פיצוץ ביחסים בין נחום ביתן לדמרי וקרן שקד, וביתן חזר למו"מ עם אלקטרה מוצרי צריכה למכירת 50.1% ממניות הרשת. זאת, למרות שכבר לפני 10 ימים נמסר לבנקים הנושים על ידי דמרי וביתן כי ב-15 לאפריל יועבר הסכום שיזרים דמרי לנחום ביתן ולרשת להשבת כל חובותיה לבנקים.
1 צפייה בגלריה
נחום ביתן יגאל דמרי
נחום ביתן יגאל דמרי
נחום ביתן (מימין) ויגאל דמרי
(צילום: באדיבות י.ח דמרי)
לפי פרטי העסקה, דמרי אמור להזרים לרשת הלוואות בעלים בסך 250 מיליון שקל ולקבל בהנפקת הרשת המתוכננת כ-30% ממניותיה.
המחלוקות שמעיבות על העסקה נוצרו כשהתברר לדמרי כי יידרש להזרמת סכומים נוספים או להעמדת ביטחונות נוספים בשל דרישת חברות ביטוח האשראי המבטחות את ספקי הרשת. דמרי דרש יתר מעורבות ופיקוח על ההתנהלות הכספית של הרשת ועורר את התנגדותו של ביתן.
חברת אלקטרה מוצרי צריכה, שהתעניינה ברשת בעבר, חזרה לקיים מגעים מול ביתן, כשברקע עומדת העסקה עם קבוצת המשקיעים בראשות הפניקס, שהציעו להזרים לחברה 300 מיליון שקל לפי שווי חברה של 150 מיליון שקל, בעסקה שהייתה מפקיעה את השליטה מידי נחום ביתן, והוקפאה עם התקדמות העסקה עם דמרי.
העסקה עם דמרי הייתה אמורה לפרוע את חובות הרשת לבנקים ובכך לשחרר את נחום ביתן ואת הרשת מהמגבלות שהבנקים השיתו עליהם במעורבות בניהול.
המו"מ, שחודש עם אלקטרה מוצרי צריכה, שבשליטת האחים מיקי ודני זלקינד, הוא על רכישת השליטה ביינות ביתן בתמורה להזרמה של 250 מיליון שקל להון החברה, בניגוד לעסקת דמרי בה דובר על מתן הלוואות בסכום זהה לחברה. אם אכן יחליט דמרי לפתוח בהליך משפטי נגד ביתן, הפיתרון להצלת הרשת, שסובלת ממינוף גבוה, ידחה שוב.
יש לציין כי האחים זלקינד מצויים במסע רכש מואץ, שחלקו מתרכז בשוק הקמעונאות, באמצעות חברת הבת אלקטרה מוצרי צריכה. השבוע רכשה החברה תמורת 70 מיליון שקל את השליטה בקבוצת קולומביה, זכיינית המותג הבינ"ל קולומביה, המתמחה באופנה וציוד של קמפינג, טיולים, סקי ופעילות מחוץ לבית. בנוסף, אלקטרה מוצרי צריכה אמורה לחתום עם רשת חנויות הנוחות מארה"ב סבן אילבן על קבלת זכיון והקמת רשת חנויות הנוחות שלה בישראל.
את דמרי מייצג בא כוחו, משרד עו"ד צבי אגמון.
פורסם לראשונה: 12:55, 20.04.21