שופרסל נכנסת לשוק המוסדי: רשות התחרות, בראשות עו"ד מיכל הלפרין, אישרה לשופרסל לרכוש את חברת אמיגה, אחת מסיטונאיות המזון הגדולות המשווקת לשוק המוסדי. העסקה אושרה למרות חששות מצד יצרני מזון על העצמת כוחה של שופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל, ועל כך שתתחרה בהם באספקת מוצריהם לשוק המוסדי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חברת אמיגה משווקת לבתי מלון, מסעדות, גני ילדים, בתי חולים ועוד. בטרם פרצה מגפת הקורונה, אמיגה סיפקה כ-60% ממוצרי המזון לשוק המוסדי בגוש דן רבתי, כך לפי חברת דן אנד ברדסטריט.
1 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
שופרסל רוכשת 75% מחברת אמיגה ונכנסת לשוק המוסדי
(צילום: אביהו שפירא)
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, שופרסל רוצה להתרחב לתחומים נוספים בשיווק מזון, מעבר לשיווק ישיר לצרכן, וחתמה על הסכם עם גילי אמיגה, הבעלים של חברת אמיגה, המתמחה בייבוא ושיווק של מוצרי מזון וניקיון לשוק המוסדי, לרכישת 75% מפעילותה. במסגרת העסקה, שופרסל ואמיגה יקימו חברה חדשה, לה יעמידו הלוואות בעלים בהיקף של 23.5 מיליון שקל.
את דריסת הרגל הראשונה בשוק המוסדי עשתה שופרסל עם הקמת מרכז "קש אנד קארי" למכירת מזון לבעלי מכולות ומיני מרקטים, במחירים נמוכים מאלה שהם מקבלים מהספקים.
הכניסה לשוק המוסדי תאפשר לשופרסל להעצים עוד יותר את כוח הקנייה שלה מול ספקיה, משום שלפני הקורונה מחזור המכירות של אמיגה הגיע קרוב ל-100 מיליון שקל. יתרת מניות אמיגה (25%) תמשיך להיות מוחזקת בידי משפחת אמיגה, שהחלה את דרכה בשוק התקווה, בו היא מפעילה עד היום מעדנייה ידועה.