על דבר אחד אין עוררין: יוסי מימן היה אחד האנשים המיוחדים והמסתוריים בישראל. הוא היה איש עסקים קשוח ועקשן, שידו היתה בעסקי חברות רבות בתחומי האנרגיה, הספורט והתקשורת, ואשר התעקש להמשיך להזרים מאות מיליוני שקלים מכיסו הפרטי כדי שערוץ 10, שהיה בבעלותו, ימשיך להתקיים. בצד השני הוא היה איש משפחה, שקיים זוגיות יציבה עם רעייתו השנייה, הלית, אב ליברלי לילדיו נועה, יואב ואוהד, ואיש חברה, שחבריו מעידים על רוחב ליבו ואהבתו לאירועים הגדולים, בהם השקיע ממון רב.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני כשבוע הוטס מימן בהטסת חירום מיוון בעקבות הידרדרות במצבו הבריאותי. הוא נאבק עוד כמה ימים במחלתו. היום נכנע למוות, כשהוא בביתו שבהרצליה פיתוח, מוקף בבני משפחתו.
עם היוודע דבר מותו, החלו לזרום לביתו חבריו הרבים כדי לנחם את בני משפחתו. "יוסי היה איש יקר. איש עסקים משכמו ומעלה, שתרם הרבה למדינה. הוא בעיקר ניסה לסייע לערוץ 10, עד לסגירה, ומלבד כסף, הקדיש לזה זמן רב, כחלק מהאמונה שלו בדמוקרטיה", אמר אחד מהם. במקביל, הקפיד מימן על מסתורין, והיו נושאים עליהם סירב לדבר, כמו הטענה שהיה קשור למוסד לתפקידים מיוחדים.
3 צפייה בגלריה
יוסי מימן והלית בן ישראל, רעייתו השנייה
יוסי מימן והלית בן ישראל, רעייתו השנייה
יוסי מימן והלית בן ישראל, רעייתו השנייה
לעומת זאת, כן דובר על האירועים שנהג לעשות לחבריו הקרובים, ברובם מצמרת העסקים של ישראל, כמו מסיבות יום העצמאות שנהג לערוך בביתו והשייט החברתי על אחת מהיאכטות שלו. למסיבות יום העצמאות בביתו נהגו להגיע אלפי אנשים, וגם אמנים, כדוגמת ריטה, אותה העריץ במיוחד. עם זאת, הדברים שהיו חלק מהאירועים האלו, נשארו שם, וחלק מחייו היו לוטים במסתורין.
3 צפייה בגלריה
יוסי מימן והלית בן ישראל, רעייתו השנייה
יוסי מימן והלית בן ישראל, רעייתו השנייה
אהב לערוך אירועים ומסיבות לחברים

"ערוץ 10 התקיים במידה רבה בזכותו"

כאמור, השמירה על המשך קיומו של ערוץ 10 זרמה בדמו של מימן, והוא הזרים במהלך השנים מאות מיליוני שקלים לערוץ מכיסו הפרטי. בהזדמנויות שונות נהג להודות בטעותו, שלקח תחת חסותו הכלכלית וגם מבחינת הזמן את הערוץ, אבל הוא קיווה שיצליח להצילו. לפני כארבע שנים, נכחו מימן ורעייתו במסיבה שערכו עובדי ערוץ 10, בראשות המנכ"ל דאז יוסי ורשבסקי, לציון 15 שנות שידור. כידוע, בינואר 2019 מוזג סופית הערוץ עם רשת 13.
"ערוץ 10 שרד והתקיים במידה רבה בזכותו של יוסי מימן", אומר מי שהיה המנכ"ל והעורך הראשי של חדשות 10, גלעד עדין, בשנים 2005-2008. "למרות ההפסדים והעלויות הגבוהות של קיום ערוץ טלוויזיה בעברית בשוק כל כך קטן, יוסי המשיך לתמוך בערוץ ונתן לנו גב להקים ולתחזק חברת חדשות חזקה ובועטת. בזכותו, הדמוקרטיה הישראלית הרוויחה תחרות למונופול שהיה לחדשות 2, והוא אפשר לי לנהל בלי התערבות בתכנים ותוך הקפדה על הפרדה בין הניהול הפיננסי של החברה לבין ניהול התוכן. הוא אמנם לא הרוויח כסף מטלוויזיה, אבל תמיד נהג לומר לי עד כמה הוא גאה בחברת החדשות".
אגב, הקשר בין מימן לערוץ אף השפיע על מסיבת יום עצמאות אחת, שערך בביתו, ב-2003. באותה שנה, כשהמשבר בערוץ נתן את אותותיו והערוץ נכנס להקפאת הליכים, יידע מימן את המקורבים, שמסיבת יום העצמאות בביתו תהיה מצומצמת. בשנה שלאחר מכן כבר חזר המודל הישן של המסיבות, כולל מוזמנים רבים ואמנים. בשנים האחרונות צמצם את כמות המוזמנים למסיבות, ושמר על שקט תקשורתי.

נישואים שניים והורות ליברלית

כשהיה בן 60, נישא בשנית לעו"ד הלית בן ישראל, אז בת 36. בן ישראל היתה שותפה במשרד עורכי הדין צלרמאייר פילוסוף ושות', והם נפגשו במסגרת שירותים משפטיים שהעניק המשרד למימן. בהמשך ייסדה ופיתחה אפליקציה ללימוד אנגלית: 'לה מארק'.
3 צפייה בגלריה
יוסי מימן והלית בן ישראל, רעייתו השנייה
יוסי מימן והלית בן ישראל, רעייתו השנייה
יוסי מימן והלית
למימן יש שלושה ילדים מרעייתו הראשונה, מרים. הוא נהג לדבר בדבר הורות ליברלית, למשל, כשדיבר על בתו, נועה, בת 40, שחקנית, במאית, מפיקה, תסריטאית ופעילת שמאל ישראלית - מחנה שהוא לא נמנה עליו, ואמר שהוא מכבד את זכותה לחשוב אחרת ממנו, ושכל אחד מילדיו רשאי לחיות עם האמת שלו. שני בניו, ששירתו בסיירות, הם אוהד מימן, מהבעלים של חברת הדגים קינגפיש זילנד (KingFish Zeeland), ויואב, מנהל בקבוצת מרחב.