10,053 משקי בית יתבשרו היום (ראשון) שזכו בדירה בהנחה. הבוקר החלו במשרד הבינוי והשיכון את הליך שליחת הודעות הזכייה למשקי הבית הזוכים בהגרלות הראשונות שנערכו בחודש האחרון, ובשעות הקרובות מעל ל-10,000 זכאים יקבלו הודעות טקסט עם ההודעה על הזכייה.
על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון, היקף הזכאים שנרשמו בסופו של דבר להגרלה הגדולה שננעלה ב-10.4 שבר שיאים ועמד על לא פחות מ-119.2 אלף משקי בית. מדובר במספר חסר תקדים שלא נרשם בהגרלות הקודמות שנסגרו, מה שמעיד על מצב ענף הנדל"ן, הביקושים הגבוהים ובעיקר על מחירי הדירות הגבוהים שגורמים לכל מי שיכול לקבל הנחה - לנסות את מזלו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אתר דירה בהנחה
אתר דירה בהנחה
אתר דירה בהנחה
(צילום מסך)
כל הנרשמים להגרלות, בין אם זכו או לא, יקבלו בשעות הקרובות הודעת טקסט שבה יעודכנו על תוצאות ההגרלות לגביהם. במהלך היומיים הקרובים תוצאות ההרשמות להגרלות יעודכנו באזור האישי באתר, ולאחר העדכון תשלח הודעה טקסט נוספת המיידעת על כך.
בשבוע האחרון התקיימו במשרד הבינוי והשיכון 150 הגרלות, בהן הוגרלו 10,053 דירות ב-31 יישובים ברחבי הארץ. הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח חיצוני מוסמך, וחישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת הגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות כל הגרלה והגרלה.

בכל הנוגע למיקומים המבוקשים ביותר בהגרלה, היישוב אליו נרשמו הכי הרבה זכאים הוא באר יעקב (כ-38.2 אלף משקי בית), במקום השני ראשון לציון (כ-36.9 אלף משקי בית) ובמקום השלישי אור יהודה (כ-34.6 אלף משקי בית). תל אביב-יפו ממוקמת במקום הרביעי ואשדוד בחמישי.
במשרד השיכון התחייבו שעד סוף השנה יוגרלו לפחות 20 אלף דירות נוספות, והודיעו כי בסוף חודש יוני תפתח ההרשמה להגרלה הבאה, שתתבצע ביולי.