טוויטר הפסיקה להתקיים כחברה עצמאית, לאחר שהיא התמזגה עם חברה חדשה בשם X קורפ, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. המהלך עורר גל של השערות סביב הכוונות של מאסק לגבי הפלטפורמה החברתית.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
טוויטר "כבר לא קיימת" לאחר המיזוג, כך לפי מסמכים שהוגשו בשבוע שעבר לבית המשפט בקליפורניה במסגרת תביעה שהוגשה בשנה שעברה נגד הרשת החברתית והמנכ"ל לשעבר ג'ק דורסי על ידי הפעילה השמרנית לורה לומר.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויט
אילון מאסק, טוויטר
(צילומים: EPA, AP)
עם זאת, בשלב זה עוד לא ברור מה פירוש השינוי עבור טוויטר. מאסק רכש את החברה בסוף אוקטובר תמורת 44 מיליארד דולר ומאז עורר לא מעט שערוריות. הוא אמר בעבר כי רכישת טוויטר תשתש כ"זרז" ליצירת X, אותה כינה "אפליקציה להכל". מאסק צייץ על המהלך אתמול, כשפרסם את האות X.
מאסק, האדם השני העשיר בעולם, הביע את רצונו ש-X תהיה דומה ל- WeChat הסינית – אפליקציית-על שבבעלות טנסנט הולדינגס הפועלת במגוון תחומים, החל מביצוע תשלומים ועד להזמנת כרטיסים להופעות ושליחת הודעות. מאסק עוד לא חשף פרטים לגבי האופן בו X ישתלב באימפריה העסקית שלו הכוללת גם את יצרנית המכוניות החשמליות טסלה וחברת חקר החלל ספייס X. בבעלותו של מאסק הדומיין X.com.
מאסק הקים את X קורפ ב-9 במרץ בנבאדה, והמסמכים למיזוג עם טוויטר הוגשו ב-15 במרץ. המיליארדר רשום כנשיא החברה והחברה האם שלה X הולדינגס שגם הוקמה בחודש שעבר.
"בעולם התאגידי ידוע שרישום חברות בנבאדה נעשה כשרוצים פחות מחויבויות משפטיות", אמרה אן ליפטון מבית הספר למשפטים באוניברסיטת טוליין. "קשה יותר למשקיעים לתבוע דירקטורים ובכירים של חברות הרשומות בנבאדה בשל הפרת המחויבויות". טוויטר הייתה רשומה עד כה בדלוואר.
מטוויטר לא התקבלה תגובה לדיווח. צוות התקשורת של החברה פוטר במסגרת הקיצוצים שהנהיג מאסק בחברה.
"מאסק יצר מבנה של חברה אם הדומה לאלפבית, שבה יהיו כל החברות שלו", ציין האנליסט מנדיפ סינג. "איני רואה איך יצליח לשלב מסחר מקוון או תשלומים בטוויטר, כשחברות גדולות יותר כמו אלפבית ומטא התקשו להפוך לאפליקציות להכל בצד הצרכני".