תוכנית המענקים "מס הכנסה שלילי" אושרה הערב (ראשון) בממשלה. על פי התוכנית, יהיו זכאים לקבל את המענקים 400 אלף עובדים ששכרם נמוך במיוחד ושהיו זכאים למענקי מס הכנסה שלילי בשנת 2019.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את המענקים יקבלו גם אלפי זכאים שלא הגישו עד כה בקשה לקבלת המענקים לשנה שעברה. רק לפני שבועיים שיגר מס הכנסה ל-115 אלף זכאים בשבוע מכתבים כדי שיגישו בקשה.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וישראל כץ
בנימין נתניהו וישראל כץ
בנימין נתניהו וישראל כץ
(צילום : אוהד צויגנברג)
לפי התוכנית, ישולם לכל זכאי מענק אחד בגובה של 50% מהתשלום השנתי שהיה זכאי לו, לפי נתוני שנת 2019. בסך הכל המענק יכול להגיע לכמה אלפי שקלים. עלות התוכנית תהיה בין 800 מיליון שקל לבין מיליארד שקל.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע על התוכנית בסוף החודש שעבר וציין כי היא נועדה להקל ערב החגים בהתמודדות עם משבר הקורונה על המשפחות מהשכבות החלשות, באמצעות תשלום מענקים מוגדלים למקבלי מענק העבודה "מס הכנסה שלילי". עם זאת הממשלה לא תוכל להעביר את המענקים לפני ראש השנה, שכן התוכנית דורשת את אישור הכנסת. רשות המסים צפויה להעביר את המענקים אחרי החג.
4 צפייה בגלריה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
(צילום: יריב כץ)

אושר חוק חסינות משיחות שיווקיות לקשישים

ממש לקראת סיום ישיבת הממשלה לאישור הסגר הספיקה הממשלה לאשר חוק שעוכב לאחרונה באין ספור ישיבות. מדובר בחוק חסינות משיחות שיווק טלפוניות - חוק מאגר "אל תתקשרו אליי". החוק צפוי להשיב כחצי מיליארד שקל לקשישים בשנה.
כחלק מרפורמת עושק הקשישים אותה מובילים שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ עמיר פרץ, והשרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, אושרה הצעת החוק שהכוללת הקמת מאגר טלפוני אשר ייאסור להתקשר לנרשמים אליו למטרת שיווק טלפוני (מכר מרחוק). בישראל התפתחה פרקטיקה של שיווק אגרסיבי ומטעה באמצעות שיחות טלפון המתמקדות בניסיונות מכר לאוכלוסיית הקשישים. אומדן היקף מחזור עסקאות שנתי של חברות הטלמרקטינג עומד על למעלה מ-500 מיליון שקל.
4 צפייה בגלריה
החוק צפוי להשיב כחצי מיליארד שקל לקשישים בשנה. אילוסטרציה
החוק צפוי להשיב כחצי מיליארד שקל לקשישים בשנה. אילוסטרציה
החוק צפוי להשיב כחצי מיליארד שקל לקשישים בשנה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי החוק, לא יהיה ניתן לבצע שיחות שיווק מרחוק אל כלל הרשומים במאגר. חברה שתבצע שיחה לאדם הנמצא במאגר, תיקנס על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בסכום של עד 22,000 שקל ובמקרים מסויימים גם קנס של עד פי שלושה מזה.
מאחורי חקיקה זו עומדים אלפי סיפורים של קשישים שנעשקו והפסידו מיליוני שקלים. יש לציין שהצעת חוק ליצירת מאגר לאומי קודמה בעבר בכנסת אך לא חוקקה.
שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "עושק הקשישים הפך למגיפה, ממנה סובלים אלפי קשישים מדי שנה, וזאת כשהחוק הקיים איפשר לעבריינים לחמוק מעונש והשאיר את הקשישים חסרי אונים ולפעמים גם חסרי כל. מגפת הקורונה, גזרה על קשישים בדידות וריחוק חברתי, אבל לא את ההגנה שלנו כמדינה מפני אותם עבריינים".
השרה לשוויון חברתי וגמלאים, חברת, מירב כהן: "בשנים האחרונות ליווינו אלפי מקרים של אנשים מבוגרים שחולשתם נוצלה על ידי נוכלים שהסבו להם נזקים כלכליים ונפשיים אדירים. במרבית המקרים מעשי העושק בוצעו באמצעות שיחות טלפוניות חוזרות ונשנות. בשיחות אלו לא פעם השמיעו אותם נוכלים איומים, התחזו והפעילו לחץ מסיבי על אותם מבוגרים. מדובר בשירות חשוב לצרכנים מוחלשים אבל גם לכלל הציבור שלא פעם מוטרד על ידי שיחות שיווקיות שאינו מעוניין לקבלן".

אושר גם מתווה הסיבים של הנדל

הממשלה אישרה הערב גם את מתווה האינטרנט המהיר (סיבים) שהציע השר יועז הנדל.
4 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
יועז הנדל
(צילום: יריב כץ)
המתווה צפוי להביא לרישותה של מדינת ישראל בתשתיות תקשורת אולטרא רחבות פס, שנועדו להאיץ את פריסת תשתיות התקשורת של ישראל.
שר התקשורת, יועז הנדל, אמר: "אנו נכנסים כעת לעידן דיגיטלי חדש. הגיע הזמן שנדביק את הפער ונפרוס תשתיות תקשורת מתקדמות בכל רחבי הארץ - במרכז, בפריפריה ובגבולות. תשתיות תקשורת הן מנוע צמיחה אדיר לשוק התעסוקה ולתמ"ג".
השתתפו בהכנת הכתבה: