שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ושר החקלאות עודד פורר הודיעו היום (א') על מינוי צוות חדש שיבדוק ויגבש המלצות בעניין פערי התיווך לצרכן בנושא תוצרת חקלאית. לפי ההודעה, הצוות יפרסם את מסקנותיו והמלצותיו רק ארבעה חודשים לאחר אישור תקציב המדינה - כלומר הכל עוד יכול להשתנות וכרגע הצדדים לא קרובים לרפורמה מוסכמת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני חודש, רגע לפני ההצבעה בקריאה ראשונה על התקציב ובצל הלחץ הכבד שהפעילו החקלאים וחלק מהח"כים, שרי הממשלה הודיעו על ריכוך משמעותי ברפורמת החקלאות. אז אמר שר החקלאות פורר בנוגע לרפורמה בפירות ובירקות כי זו תתבצע בהדרגה בתהליך של חמש שנים, והנושא של פתיחת השוק לתחרות ויבוא יצא לדרך.
1 צפייה בגלריה
ירקות
ירקות
תוצרת חקלאית
(צילום: shutterstock)
בראש הצוות יעמוד המנהל הכללי של משרד הכלכלה, ד"ר רון מלכא, ובצוות יהיו חברים גם המנהלת הכללית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נעמה קאופמן-פס, מ"מ הממונה על התחרות, הגב' מיכל כהן וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, עדי חכמון.
"בהתאם להחלטת הממשלה מס' 213 'תוכנית להגברת התחרות בחקלאות ותיקון החלטת ממשלה', שהתקבלה ביום 2.8.21, אנו ממנים אתכם להיות חברים בצוות משותף של משרדי האוצר, החקלאות, הכלכלה ורשות התחרות, לשם יישום החלטת הממשלה", צוין בכתב המינוי.
תפקידי הצוות הוגדרו כך:
  1. ניתוח שרשרת האספקה של פירות וירקות.
  2. בחינת חסמים וכשלי שוק שעלולים להביא לפגיעה בצרכן, לרבות פערי תיווך בהפצת תוצרת חקלאית של פירות וירקות או רווחיות חריגה לאורך שרשרת האספקה שלהם.
  3. ככל שיימצאו כשלי שוק או חסמים או רווחים חריגים בכל אחת מחוליות שרשרת האספקה, הצוות ימליץ לשרים על פעולות נדרשות לשיפור התחרות במקטעים אלה.
  4. המלצות אחרות בנושא הורדת יוקר המחיה של פירות וירקות.
לפי ההודעה, הצוות רשאי לזמן כל גורם הנראה לו רלוונטי להשמיע דבריו בפני הוועדה ולהיעזר ביועצים מטעמו.