"כולם יקבלו את הכסף, גם אם זה ייקח כמה שעות - גם עסקים שיהיו סגורים במאי יקבלו פיצוי". כך התחייב הבוקר (ד') שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, בראיון באולפן ynet. את הדברים אמר השר כהן על רקע פתיחת ההרשמה להגשת בקשות לקבלת מענק לעצמאים באתר רשות המיסים, ובצל התקלות, העומסים והעיכובים שפוקדים את האתר בשעות אלה. גולשים רבים פנו ל-ynet בטענה כי לא הצליחו להירשם לאתר.
שלשום הצהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ניתן יהיה להגיש בקשה לקבלת הכספים מהפעימה השנייה של מענק העצמאים כבר ביום שלישי, אולם רק אתמול בלילה נפתחה באתר רשות המיסים האפשרות להגשת הבקשה. הבוקר, כאמור, בעקבות עומסים, באתר מפנים את הפונים לנסות לבצע את ההרשמה שוב בהמשך היום.
2 צפייה בגלריה
אלי כהן שר הכלכלה
אלי כהן שר הכלכלה
אלי כהן שר הכלכלה
(צילום: עידו ארז)
עם זאת, השר כהן התחייב באולפן ynet, כי "במהלך ה-24 השעות הקרובות כולם יוכלו להירשם באתר, בנושא הזה כולם יקבלו את הכסף. העיכוב הזה של הכמה שעות, שאני בטוח שמחר או מחרתיים כבר כל הסיפור הזה יהיה מאחורינו, כפי שאגב היה בהתחלה שגם דיווחתם אצלכם עם למעלה ממיליון איש שהיו בחל"ת ובסוף כולם קיבלו".
כהן הדגיש, כי "הבשורה המרכזית היא שמי שכתוצאה מהנחיות המדינה גם בחודש מאי העסק שלו יהיה סגור - הוא יקבל דמי אבטלה גם בגין חודש מאי. החודש העצמאים במדינת ישראל יקבלו דמי אבטלה בדיוק כמו השכירים וזה בהחלט היסטורי. עד 70% מההכנסה החייבת שלהם ועד 10,500 שקל, יש כאן בהחלט השוואה של העצמאי מול השכיר. אנחנו מדברים על כך שיש כ-500 אלף עצמאים שזכאים".
לדבריו, "מי שהצליח למלא את הפרטים עד עכשיו ומי שיצליח להשלים את זה במהלך השעות הקרובות יקבל את זה תוך 48 שעות".
ברשות המיסים מציינים הבוקר כי כ-24 אלף עצמאים נמצאו זכאים למענק מאז נפתחה האפשרות להגשת בקשות לקבלת הפעימה השנייה של מענק הסיוע וכי הזכאים יוכלו לראות את הכסף בחשבונם תוך ימים ספורים, כך לפי הרשות. "באופן טבעי, בשל ריבוי הפונים לקבלת המענק, המערכת לעיתים פועלת באיטיות מסוימת ועולה מסך המתנה המודיע למשתמשים כי בשל ריבוי הפניות ניתן להמתין לקבלת השירות או לפנות במועד מאוחר יותר. יחד עם זאת, רבבות עצמאים נמצאים זכאים ידי שעה והמערכת פועלת כסדרה", נמסר.

שכירים בעלי שליטה יוכלו להירשם ב-18 במאי

עבור שכירים בעלי שליטה (עצמאים שפתחו חברה ומושכים ממנה שכר כשכירים) נדחה מועד פתיחת האתר להגשת בקשות ל-18 במאי, משום שלפי רשות המסים נדרשת הערכות נוספת לצורך בדיקת זכאותם (שכן אותם שכירים יכלו לאורך השנים לצבור רווחים גבוהים בחברה מבלי למשוך אותם כשכר ולשלם עליהם מס מלא).
גובה המענק בפעימה השנייה עומד על 70% מההכנסה החייבת ועד לסכום של 10.5 אלף שקל, עבור עצמאים שההכנסה החייבת שלהם מגיעה עד לתקרה של מיליון שקל במידה ומחזור העסקאות ירד ביותר מ-25%. עבור עצמאים עם הכנסה חייבת של מעל 40 אלף שקל המענק יורד בהדרגה.
2 צפייה בגלריה
תקלה אתר רשות המיסים
תקלה אתר רשות המיסים
תקלה באתר רשות המיסים
(צילום מסך)
במקביל נפתחה האפשרות להגשת בקשה לפעימה שלישית עבור עצמאים וחברות בעלי מחזור פעילות של עד 300 אלף שקל בשנה. הפעימה השלישית נבנתה על בסיס מודל הפיצויים של צוק איתן ומעניקה מעין מענק המשתתף בהוצאות הקבועות של העסק (בניכוי הוצאות שנחסכו, כמו למשל בעקבות הוצאת עובדים לחל"ת). עבור קבוצה זו יעמוד המענק על בין 700 שקל ל-3,025 שקל. יתר העצמאים והחברות, עם מחזור עסקאות של עד 20 מיליון שקל יוכלו להגיש בקשה למענק החל מה-12 במאי.