אחרי 14 שנים, יוצא לדרך פרויקט התחדשות עירונית גדול בבת ים. זאת, לאחר שהחברות מצלאוי ונצבא קיבלו היתר חפירה ודיפון להקמת 1,078 דירות חדשות במסגרת פרויקט פינו בינוי המכונה "רובע איילון" ברחוב יוספטל בעיר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת הפרויקט ייהרסו חמישה בניינים בני ארבע קומות עם 240 דירות ישנות משנות ה-60 של המאה הקודמת, ובמקומם ייבנו שישה מגדלי מגורים בני כ-40 קומות עם 1,078 דירות חדשות, לצד שטחי מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור בשטח של כ-25 אלף מ"ר. במסגרת השטחים הציבוריים בפרויקט ייבנה מתחם גני ילדים.
2 צפייה בגלריה
פרויקט יוספטל בת ים פינוי בינוי
פרויקט יוספטל בת ים פינוי בינוי
פרויקט יוספטל בבת ים
(הדמיה: ויופוינט)
בשלב הראשון יהרסו שני בניינים לטובת שלושה מגדלים עם 591 דירות ובהמשך יהרסו שאר הבניינים הישנים לטובת שלושת המגדלים הנוספים. תמהיל הדירות צפוי לכלול כ-30 דירות בנות שני חדרים ו-169 דירות בנות שלושה חדרים. זאת בנוסף לדירות גדולות יותר.
הפרויקט ממוקם בקרבת תחנת הרכבת יוספטל, שתכלול את הקו האדום של הרכבת הקלה שצפוי לפעול בטרם השלמת בניית הפרויקט, ותחנת מטרו עתידית של קו M1. בחברות מעריכים כי היקף ההכנסות הצפוי נאמד בכמיליארד שקל.
2 צפייה בגלריה
פרויקט יוספטל בת ים פינוי בינוי
פרויקט יוספטל בת ים פינוי בינוי
6 מגדלי מגורים בגובה כ-40 קומות. פרויקט יוספטל בבת ים
(הדמיה: ויופוינט)
סמי מצלאוי, יו"ר חברת מצלאוי, מסר: "את הפרויקט הזה התחלנו לקדם לפני כ-14 שנים, מתוך הבנה של הפוטנציאל הטמון במרכז העיר הוותיק של בת ים, שנמצאת היום בתנופת פיתוח. הרכבת הקלה, שתחל לפעול עוד לפני השלמת הפרויקט, ולאחריה פרויקט המטרו, יאיצו את הליך החיבור של בת ים לתל אביב. לאור החשיבות של נושא הנגישות התחבורתית בגוש דן אנו רואים במערכות ההסעה ההמונית הסמוכות לפרויקט הזדמנות למי שרוצה לגור בלב גוש דן ללא רכב פרטי".
פריאל אטיאס, מנכ"ל חברת איירפורט סיטי ונצבא, הוסיף: "אנו מזהים במרכז העיר הוותיק של בת ים פוטנציאל רב. פרויקט רובע איילון הוא פרויקט פינוי הבינוי הגדול ביותר שנעשה בעיר בת ים".