משרד האוצר דורש מאל על לבצע את הנפקת המניות של החברה בשווי 150 מיליון דולר לא יאוחר מה-30 באוגוסט הקרוב. בנוסף, המשרד מתנה את הסכמתו לאשר הלוואה בערבות מדינה בסך 250 מיליון דולר בהשלמת מספר תנאים, בהן גיבוש לוח זמנים בדירקטוריון החברה בתוך שבוע ותשלום שיכנס לחשבון החברה מהנפקת מניות לציבור.
אתמול (ג') פנתה חברת התעופה לאוצר בבקשה דחופה לקבל 230 מיליון שקל מעודפי קופות הפיצויים של העובדים שנפתחה עם הפרטת החברה: "האלטרנטיבה האחרת משמעה קריסתה של אל על", כתבו המנכ"ל גונן אוסישקין ויו"ר הדירקטוריון אלי דפס.
במכתב תשובה שכתבה הבוקר (ד') מנכ"לית האוצר קרן טרנר-אייל לבכירי אל על נכתב, כי המדינה תסכים לאל על למשוך 10 מיליון דולר מקרן הפיצויים וכן שתעביר לה מקדמה בסך חמישה מיליון דולר על חשבון תשלומי אבטחת תעופה של חודש אוגוסט 2020.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
בנוסף ציינה טרנר-אייל, כי הצוות המקצועי במשרד האוצר מתכוון להמליץ לשר האוצר ישראל כץ להאריך את הסכם ההשתתפות בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות בשלושה חודשים נוספים, דבר שיאפשר לחברת התעופה לקבל מקדמה נוספת של חמישה מיליון דולר על חשבון תשלומי האבטחה של חודש ספטמבר 2020. את תשלומי המקדמה לחודש אוקטובר בסך חמישה מיליון דולר נוספים התנה האוצר בהגשת טיוטת תשקיף להנפקה מניות החברה לציבור וקביעת מועד הנפקה יחד עם הרשות לניירות ערך.
בנוסף, כך מתברר, החליט האוצר להקשיח את לוחות הזמנים לפני שהחברה תוכל לקבל הלוואה בערבות מדינה בסך 250 מיליון דולר, כך שהיא נדרשת לבצע הנפקת מניות בעוד ארבעה שבועות בלבד. בחברת התעופה תכננו לבצע את ההנפקה במקור במהלך חודש אוקטובר אולם כעת היא נדרשת לקבל החלטות מיידיות. "לנוכח מצבה התזרימי של החברה וסד הזמנים קצר יש לקבל החלטות בדירקטוריון על לוח הזמנים להנפקה בתוך שבוע מהיום, כך שההנפקה תבוצע במועד מוקדם ככל הניתן לא יאוחר מה-30 באוגוסט", סיימה טרנר-אייל את מכתבה.