שר העבודה יואב בן צור חתם אתמול (שני) על היתר שמאשר את הרחבת שעות העבודה במשק, לאור המחסור בעובדים בעקבות מלחמת חרבות ברזל. כידוע, עובדים רבים מתקשים ואף חוששים להגיע למקומות העבודה עקב המצב, ויש הרבה מאוד שגם גויסו לשירות מילואים, כשהצפי הוא לגיוסים נוספים.
בימים האחרונים התקבלו במשרד העבודה פניות רבות ממעסיקים על הבעיות שנוצרו להם בעקבות המחסור בעובדים, כשהם מבקשים ממינהל ההסדרה והאכיפה במשרד לקבל היתרים מיוחדים להעסקת עובדים בשעות מרובות יותר, נוכח המצב.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בעוטף עזה
כוחות צה"ל בעוטף עזה
כוחות צה"ל בעוטף עזה
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
לאור המלחמה ובקשות המעסיקים, השר בן צור, כאמור, חתם על היתר כללי להעסקת עובדים בשעות נוספות כהוראת שעה אשר יאפשר למשק להתמודד עם השינויים בעורף.
בין השאר תורחב מכסת השעות הנוספות השבועיות ל-25 שעות. יחד עם זאת, אורך שעות העבודה, כולל שעות נוספות, לא יעלה על 67 שעות, ומכסת השעות הנוספות לא תעלה על 90. בנוסף, תתאפשר העסקת עובדים יומית של עד 14 שעות (כולל שעות נוספות), ובכפוף לכך שהעובד נתן את הסכמתו ושתינתן לו הפסקה של רבע שעה לפחות בין השעות ה-12 ל-14 ביום העבודה.
ההיתר נכנס לתוקף החל מהיום, ויפוג רק כשההכרזה על מצב מיוחד בערוף תוסר, או עד תום 14 יום ממועד פרסומו של ההיתר, לפי המוקדם מביניהם.
השר בן צור: "מדינת ישראל נמצאת תחת מלחמה ואנו פועלים בשום שכל כדי למנוע מחסור במזון ומוצרי חירום. תפקידו של משרד העבודה לספק מענה לשוק העבודה ולדאוג להמשך ייצור ואספקת שירותים חיוניים לאזרחים. נמשיך לבצע הערכות מצב נרחבות על תפקוד שוק העבודה ואנו נעשה ככל שביכולתנו לשמור על זכויותיהם ושלומם של העובדים לצד המשך תפקוד סדיר של המשק".