לאחר שאתמול בערב נראה היה כי פיזור הכנסת ופירוק הקואליציה קרובים מתמיד, המסעדנים נותנים לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ תזכורת למצבם הקשה בשל הפגיעה ממשבר הקורונה. "בזמן שאתם מקשקשים המסעדות מדממות למוות", כך נכתב בשלטי ענק שעלו היום (ד') בצמתים מרכזיים בארץ ובשילוט שיופץ לאלפי מסעדות להדבקה בחזית העסק שלהן במסגרת קמפיין מחאה חדש שיזם איגוד המסעדות.

"אנו רואים בנתניהו וגנץ אחראים לקריסת הענף וחשים קורבן למשחקים הפוליטיים שלהם. 5,000 עסקים בתחום עומדים להיסגר ואין אופק לפתיחת המסעדות להושבת קהל. בעקבות הצפי לסגר שלישי, יש לשנות את התוכניות הכלכליות ולעדכן אותן", אומר מנכ"ל איגוד המסעדות, שי ברמן.
1 צפייה בגלריה
מחאת המסעדנים
מחאת המסעדנים
קמפיין מחאת המסעדנים
(צילום: מתוך קמפיין המחאה)
על פי סקר שהאיגוד ערך בין מאות מסעדנים, 75% מבעלי העסקים מדווחים כי הפיצויים אינם מכסים את ההוצאות השוטפות של העסק והם קרובים לקריסה כלכלית. לדברי ברמן, "ממשלת ישראל זנחה את תעשיית המסעדות, הם ממשיכים במשחקים הפוליטיים שלהם בזמן שציבור שלם של יזמים, עובדים וספקים קורסים כלכלית".
עד כה נסגרו השנה כ-3,500 מתוך 14 אלף המסעדות ובתי הקפה בישראל. מאז חודש מרץ סגורים בכל הארץ כל בתי הקפה והמסעדות, למעט 4,000 שעובדים חלקית ומאפשרות טייק אוויי ומשלוחים. הענף הפך לניזוק העיקרי במשבר הקורונה יחד עם הבידור. זאת, לצד התאוששות בענף התיירות שאף הוא בין הנפגעים העיקריים, וזאת בשל חידוש תיירות הפנים ופתיחתו חלקית.
בענף המסעדות חוששים שעוד אלפי מסעדות ייסגרו בשנה הקרובה אם לא ניתן יהיה לפתוח את המסעדות ובתי הקפה כבר תוך שבועיים-שלושה. אחדות מהמסעדות שנסגרו עד כה פעלו בארץ עשרות שנים ויכלו לכל המשברים הכלכליים, המלחמות והאינתיפאדות. בענף אומרים, כי הממשלה נמנעת מלסייע להם בו בזמן שמדובר בענף הפגוע ביותר מבין כל החנויות ובתי העסק. "נתניהו, גנץ וקבינט הקורונה פשוט מצפצפים עלינו", אמרו הבוקר באיגוד המסעדות, שיוצא היום ל"מאבק על קיומנו".