אלפי דרישות לקבל את מענקי הקורונה טרם נענו על ידי רשות המסים, וקיימים חילוקי דעות בשאלה אם מגיע לדורשים מענק.
רו"ח איריס שטרק, שותפה מנהלת בפירמת שטרק את שטרק רואי חשבון ונשיאת לשכת רואי חשבון לשעבר, ציינה כי על פי ההערכות, מדובר בכ-8,500 השגות פתוחות שטרם ניתן להן מענה, מתוך 24 אלף השגות שהוגשו לרשות המיסים, והן מהוות כ-35% מכלל ההשגות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חנויות סגורות בביג אשדוד
חנויות סגורות בביג אשדוד
חנויות סגורות בקורונה
(צילום: רועי עידן)
לגבי העררים על החלטת רשות המיסים בהשגות, הנדונים בפני ועדות הערר של משרד המשפטים, על פי הערכות מדובר בכ-1,200 עררים שנמצאים בתהליך מול כ-1,500 עררים שהתהליך בהם הסתיים, כך שמדובר ב-44% מכלל העררים שהוגשו.

ביהמ"ש: על רשות המיסים לשלם את המענק אם חרגה משמעותית

בפסק דין שניתן לפני כחודש בעתירה בנושא איחור במענה להשגה על זכאות למענק הקורונה, וזאת לאחר שחלפו 120 יום מבלי שרשות המיסים נתנה תשובה בנושא, נקבע כי על הרשות לשלם את הסכום המלא של המענק, בלי קשר אם העסק זכאי לכך או לא.
הדיון התקיים בחודש יולי, ובמסגרתו קבעה השופטת אורית וינשטיין כי רשות המיסים ממשיכה לא לשלם מענקי קורונה לעסקים גם במקרים בהם חרגה משמעותית מהימים המרביים הקבועים בחוק למענה. בנוסף קבעה השופטת כי הרשות גם מתעלמת מפסק דין קודם, שניתן על ידה במקרה אחר בנושא זה בבית המשפט המחוזי לפני כחצי שנה. אז קבעה השופטת וינשטין בבית המשפט המחוזי בחיפה כי על רשות המיסים לשלם מענקי קורונה לעסקים, במקרה שחרגה משמעותית מהימים הקבועים בחוק למענה להשגה.
רו"ח איריס שטרק, הנשיאה היוצאת של לשכת רואי חשבוןרו"ח איריס שטרקצילום: שלומי יוסף
לדברי רו"ח שטרק, "הערכות הן שיש אלפי השגות לגבי מענקי הקורונה שלא ניתן להן מענה ע"י רשות המיסים, ובחלקן יש איחור משמעותי במתן התשובות. בהתייחס להחלטת בית המשפט המחוזי בשני מקרים שדנו בסוגיות פרטניות בנושא זה, יש לראות בכל אחת מהן תקדים, המחייב את רשות המיסים וזאת לגבי כל אלפי ההשגות הפתוחות.
"לא ייתכן שכאשר נישומים מאחרים בתשלומי מס אז הם מחויבים בקנסות נושאי ריבית, וכאשר הרשות נדרשת למתן תשובות לגבי זכאות למענקים חיוניים לבעלי עסקים, שנפגעו והפסידו במהלך תקופת הקורונה, הרשות מאחרת משמעותית בטיפול בהשגות, ואין צפי למתן התשובות, וזאת לאחר שחרגו ממגבלת 120 יום, שניתנה להם בחוק".
לגבי העררים, היא ציינה כי "יש עניין לציבור בהחלטות בעררים, וכאשר יש דיון בסוגייה רוחבית, כדאי לתת את הדעת על כך ולהפוך את ההחלטה של הוועדה לרוחבית, כדי למנוע מרבים אחרים את הצורך בהגשת ערר שכרוך בעלויות וזמן, ועל מנת שיהפכו להנחיה גורפת לרשות המיסים, שתשפיע על הציבור הרחב".
בתגובה נמסר מרשות המיסים, כי "נכון להיום קיימות 2,700 השגות ויש עוד 740 עררים המצויים בדיון בפני ועדות ערר. ראוי לציין כי בית המשפט המחוזי פסק בערעור שהגיש המערער, בנסיבות של המערער והליכי הבקשות שלו ורשות המיסים לומדת כעת את פסק הדין".