אחרי שביום שלישי האחרון נבחר לדירקטוריון שופרסל, ולמעשה חזר לרשת תקופה קצרה אחרי שפרש מהמנכ"לות, איציק אברכהן נבחר הבוקר לתפקיד יו"ר דירקטוריון רשת המזון. הבחירה באברכהן התקבלה פה אחד בדירקטוריון החברה.
"אני שמח ונרגש לחזור לשופרסל כיו"ר הקבוצה, הממלאת חלק משמעותי מחיי זה יותר מ-20 שנה, והייתה לי הזכות להוביל אותה כמנכ"ל בעשר השנים האחרונות", אמר אברכהן לאחר הבחירה בו. "אני משוכנע שביחד עם המנכ"ל, מנהלי ועובדי הקבוצה המסורים, נעמוד בכל המשימות המורכבות שלפנינו".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
איציק אברכהן
איציק אברכהן
איציק אברכהן
(צילום: אביגיל עוזי)
עוד אמר אברכהן: "אני מודה לחברי הדירקטוריון על האמון שניתן בי ומצפה לעבודה משותפת ויחד, נוביל את שופרסל להצלחות תוך השבחה והצפת ערך לבעלי המניות של החברה".
כאמור, לפני יומיים נבחר אברכהן לדירקטור באסיפה הכללית של שופרסל יחד עם אילן רון, שלמה זהר, רון הדסי ומשה אטיאס. צביקה ויליגר, בעל מניות בשופרסל שהיה מתומכי אברכהן כיו"ר, סיכם את האירוע בכך שאמר "התאונה תוקנה", כשהוא מתכוון לחזרתו של המנכ"ל לכס היו"ר.
בכך אמורה לבוא לקיצה סאגת החילופים בצמרת הרשת, וחוסר היציבות ממנה סבלה לאחרונה, שהחלה עם פרישתו של אברכהן כמנכ"ל הרשת בעקבות סכסוך עם היו"ר יקי ודמני, לאחריה נאלץ לפרוש ודמני עקב אי אמון מצד חברי הדירקטוריון, וכעת נותרה פתוחה רק סוגיית המנכ"ל הבא, כאשר עופר בלוך שמונה למנכ"ל על ידי ודמני, ולפי הערכות יוחלף על ידי אברכהן.
2 צפייה בגלריה
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
סניף של שופרסל
(צילום: אביהו שפירא)
רק לפני שלושה שבועות דיווחה שופרסל על ירידה חדה ברווח הנקי שלה בשיעור של 76% ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון המקביל של 2021. הרווח הנקי הסתכם ב-27 מיליון שקל לעומת 114 מיליון ברבעון המקביל. בשופרסל הסבירו את הירידה החדה בעיתוי חג הפסח שצוין השנה ברבעון השני, ובחזרה לשגרה ממשבר הקורונה. ייתכן שהמצב הושפע גם מהזעזועים בצמרת החברה.
במקביל למצב בהנהלה, שופרסל גם נמצאת על המדף וכבר הוגשו עליה בחודשים האחרונים שתי הצעות לרכישה: האחים אמיר, רגע לאחר שמכרו את רשת פרשמרקט לחברת פז, הצעה שנמשכה על ידם חזרה תוך יומיים לאחר שפז איימה לתבוע אותם בגין סעיף אי תחרות לשלוש שנים לו התחייבו בעת המכירה. ההצעה השנייה הייתה של דלק ישראל בראשות אבי לוי, לשעבר מנכ"ל מליסרון, שהציעה מיזוג לפיו 20% מהמניות יהפכו את דלק ישראל, כולל תחנות הדלק שלה ורשת חנויות הנוחות שלה, מנטה ג'ו, לחברה בת בבעלות שופרסל. ההצעה כוללת החלפת מניות קובעת שווי 1 מיליארד שקל לדלק ישראל ושווי של 7.5 מיליארד שקל לשופרסל בשווה לשוויה במסחר בבורסה.