ענקית מוצרי הצריכה יוניליוור העולמית (Unilever) הודיעה היום (ה') כי היא העלתה מחירים בלמעלה מ-8% ברבעון הראשון של 2022. זאת, לטענתה, בשל עלייה בעלויות תובלה, סחורה, אנרגיה ומשכורות עובדים, בין היתר בצל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. החברה עוד ציינה כי היא צפויה להעלות מחירים שוב והעלתה את תחזית עלויות האינפלציה שלה מ-1.5 מיליארד אירו ל-2.7 מיליארד אירו במחצית השנייה של השנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה העלתה מחירים בשיעור החד ביותר באמריקה הלטינית - 16.4%, והשנייה ברשימה הייתה צפון אמריקה שספגה זינוק מחירים של 8.5%. בשלב זה עוד לא ברור האם עליות המחירים העולמיות ישפיעו גם על המחירים לצרכן הישראלי.
1 צפייה בגלריה
יוניליוור
יוניליוור
יוניליוור
(צילום: Unilever)
בצל עליות המחירים, החברה אשר מייצרת בין היתר את מותג הגלידות בן אנד ג'ריס ואת סבוני דאב (Dove), דיווחה על ירידה של 1% במכירות ברבעון הראשון, אולם הרווח שלה עלה ב-7.3%. זאת, בעוד האנליסטים העריכו כי המחירים יעלו ב-6.3%, המכירות ירדו ב-1.7% והרווח יעלה ב-4.4% בלבד.
במקביל, המכירות של המתחרה פרוקטר אנד גמל (P&G) עלו ב-3% באותו רבעון ובעוד נסטלה - מתחרה משמעותית נוספת של החברה - נאלצה גם היא להעלות מחירים, יוניליוור העולמית מסתמכת יותר על שווקים מתפתחים, בהם הלחץ האינפלציוני מורגש במיוחד. מתחילת השנה, ירדה מניית החברה בכ-10%.
לפי וורן אקרמן, אנליסט של חברת השירותים הפיננסיים ברקליס, "זה לא הסוף. ההוצאות השנתיות של החברה הולכות לגדול פי ארבעה לעומת לפני שנה. לכן המחירים צריכים להיות כל כך גבוהים וזו הסיבה שהם גם הולכים לעלות הרבה יותר".
בתשובה לשאלה האם החברה תעלה מחירים גם בישראל, נמסר: "יוניליוור ישראל בחרה שלא להתייחס"
השתתפו בהכנת הכתבה: מירב קריסטל