סוף לשיבושים ללקוחות? חברת בזק הודיעה היום (ב') לבורסה כי התקפלה ותשב למו"מ קיבוצי אינטנסיבי עם ההסתדרות, שמצדה הודיעה על הפסקת השיבושים בפעילויות בזק בינלאומי ופלאפון. במשך תקופה ארוכה בזק עשתה שרירים מול ההסתדרות בכך שהכריזה על השבתת מגן בתגובה לצעדי העובדים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
העובדים מחו על כך ששלוש חברות הבת של בזק, כולל yes, אוחדו תחת חברה אחת בשם אלפא, וגורל העובדים בהן לא היה ידוע. כמו כן, יש חשש שביטול הפרדת ספק ותשתית בשוק האינטרנט יהפוך את בזק בינלאומי למיותרת לכאורה. העובדים, שביקשו לשבת עם ההנהלה למו"מ, שיבשו את השירות ללקוחות וכן את משלוח החשבוניות ללקוחות בין היתר.
1 צפייה בגלריה
מרכז שירות של פלאפון
מרכז שירות של פלאפון
עובדי פלאפון ובזק בינלאומי יפסיקו את העיצומים
(צילום: דוברות ההסתדרות)
ההסכמות הושגו בעקבות הליך גישור עם ההסתדרות הכללית ונציגויות העובדים, בכפוף לחתימה על הסכמים קיבוציים. המטרה: חתימת הסכמים קיבוציים להסדרת זכויות העובדים במסגרת יישום השינוי המבני המתוכנן בחברות.
מבזק נמסר כי "הצדדים הסכימו ביניהם כי ייחתם הסכם קיבוצי בין חברת האינטגרציה החדשה שתוקם (אלפא) לבין ההסתדרות הכללית. פעילויות בזק בינלאומי שלא תועברנה לחברת האינטגרציה החדשה תמוזגנה לתוך yes והעובדים ייקלטו כעובדי yes תחת הסכם קיבוצי שייחתם מול ההסתדרות הכללית לשלוש שנים. ההסתדרות הכללית ויו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי ימשיכו לייצג את העובדים העוברים ל-yes ולחברת האינטגרציה, לתקופת ההסכם, לרבות לצורך חתימה על הסכמים קיבוציים. נושא יחידת המיקוח נשאר במחלוקת וידון במהלך המו"מ.
"לעובדים הקבועים בבזק בינלאומי שלא יהיו מעוניינים לעבור ל-yes, יוצעו תנאי פרישה כפי שיסוכם בין ההסתדרות להנהלת בזק בינלאומי. הושגה הסכמה עם נציגות עובדי פלאפון לשמירה על רשת הסלולר בבעלות פלאפון למשך תקופת ההסכם. עובדי חברות הבת יהיו זכאים למענק מיוחד שישולם להם בתחילת שנת 2022 בסכום כולל שאינו מהותי ברמת הקבוצה. סעיף זה לא כפוף לחתימת הסכמים קיבוציים. במקביל להסכמה זו, מוותרים ההסתדרות הכללית ונציגויות העובדים של חברות הבת על דרישותיהם הכלכליות במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז בנוגע למכירת מניות השליטה של החברה לבעלים החדשים".
עוד נמסר כי "ההסכמים הקיבוציים שיושגו בעקבות ההסכמות העקרוניות יובאו לאישור דירקטוריוני חברות הבת. בזק אינה יכולה להעריך בשלב זה אם בסופו של המשא ומתן ייחתמו ההסכמים הקיבוציים כמצופה או את העלות הכוללת שתהיה כרוכה בדבר".
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes: "החתימה על מתווה ההסכם מאפשרת לנו להתקדם עם מיזוג פעילות בזק בינלאומי אל תוך yes והקמת חברת אינטגרציה כחברה נפרדת ועצמאית. מדובר בבשורה משמעותית עבור הלקוחות והעובדים, ובמהלך שיגביר משמעותית את התחרות בשוק התקשורת ויעניק לנו אפשרות להציע ללקוחותינו חבילות משתלמות לצד שירות מקצה לקצה שייתן מענה כולל ללקוח".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד מסר: "עדיין מוקדם לברך על המוגמר אבל מתווה ההסכמות שגובש הוא צעד בונה אמון שמאפשר את חזרת הצדדים לשולחן המו"מ. אני מודה לצמד המגשרים, פרופ' מונדלק ועו"ד ברדיצ'ב לב, על התפקיד החשוב שמילאו בתהליך ומבקש לחזק את ידי ועד העובדים, בראשות יחיאל שמן ולימור ליברמן לביא, על הנחישות והאחריות שהפגינו לאורך הדרך. תודה מיוחדת ליו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, ולעו"ד תהילה בנישו מהלשכה המשפטית לאג"ם. אני מקווה שהמשא ומתן שיתחיל לאור המתווה, יסייע לחזק את מערכת יחסי העבודה בקבוצה, תוך הכרה בתרומה המשמעותית של ההון האנושי להצלחתן של פלאפון ובזק בינלאומי".
יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי: "לפני חמישה חודשים נאלצנו לצאת למאבק על זכות ההתאגדות שלנו. היום בשעה טובה הגענו למתווה שיכניס את הצדדים למו״מ אמיתי, הסיפור עוד לפנינו אבל זאת התחלה. העובדים של פלאפון ובזק בינלאומי הם הנכס הכי גדול של הקבוצה וחשוב לשמור עליו".
לדברי יו"ר ועד עובדי yes, אלי כהן, "אנו מברכים על הפרסומים האחרונים לגבי פירוק ועד אלפא. זהו הצעד הנכון לטובת העובדים, ואנו שמחים שגם ועד פלאפון הבין זאת לבסוף".