רשת המזון המהיר האמריקנית שייק שאק פתחה היום באופן רשמי את הסניף הראשון שלה בישראל, ברחוב דיזנגוף בת"א, ליד דיזנגוף סנטר. כבר לקראת הפתיחה הרשמית בצהריים השתרך במקום תור ארוך. לפי התוכנית של הראל ויזל, הבעלים של פוקס שהביא אותה לארץ, ייפתחו בישראל 15 סניפים עד 2033.
לרשת יש 430 סניפים ברחבי העולם: כ-285 סניפים ב-32 מדינות בארה"ב, ולמעלה מ-150 מיקומים בינלאומיים בלונדון, הונג קונג, שנגחאי, סינגפור, מקסיקו סיטי, איסטנבול, דובאי, טוקיו וסיאול.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
5 צפייה בגלריה
התור בפתיחת שייק שאק בתל אביב
התור בפתיחת שייק שאק בתל אביב
התור בפתיחת שייק שאק בתל אביב
(צילום: ריאן פרויס)
5 צפייה בגלריה
התור בפתיחת שייק שאק בתל אביב
התור בפתיחת שייק שאק בתל אביב
(צילום: ריאן פרויס)
שייק שאק היא אחת מרשתות ההמבורגרים החדשות הצומחות ביותר בארה"ב. היא מתחרה ברשתות ותיקות כמו אין-אנ-אאוט ופייב גייז, שנחשבות כרשתות מזון מהיר, אך מוכרות המבורגרים ברמת מחיר ואיכות גבוהה יותר ממקדונלדס וברגר קינג.
היא נוסדה ב-2001 כעגלת נקניקיות במדיסון סאות' פארק בניו יורק, ואז כקיוסק שמוכר גם המבורגרים ושייקים בהכנה ידנית. הציפיות משייק שאק היו אז כה נמוכות שלא היה לעסק מטבח משלו והוא עשה שימוש במטבח של מסעדת היוקרה אילבן מדיסון פארק. המסעדה הייתה גם היא בבעלות המייסד היהודי של שייק שאק, דני מאייר, שצמח בכלל בעסקי מסעדנות היוקרה. מאייר ומנכ"ל שייק שאק, רנדי גרוטי, הם שהפכו אותה לרשת מצליחה, כשהרעיון נולד רק בזכות ההתלהבות והנאמנות המפתיעה שהיא עוררה בקרב הלקוחות שלהם.
5 צפייה בגלריה
שייק שאק דיזנגוף סנטר
שייק שאק דיזנגוף סנטר
(צילום: מירב קריסטל)
שייק שאק מתמחה בהמבורגרים מבקר אנגוס, נקניקייה חצויה בלחמנייה ומכירה של בירה ויין לצד שייקים בהכנה עצמית בסניף, לימונדות בייצור עצמי ומעדנים קפואים (גלידות). היא גם דואגת למכור פריטים מייצור מקומי, ומקפידה לשאוף להצטיין באיכות גם כרשת מזון מהיר. עקב כך, המחירים בה לא נמוכים, למרות שהיא בהחלט מסעדת פאסט פוד.

איך התפריט בארץ?

התפריט בישראל מצומצם לעומת ארה"ב. אין בכלל בתפריט מנות עוף (שניצל, נאגטס), בניגוד לארה"ב ובריטניה, למשל. אין המבורגר טבעוני (יש צמחוני) ואין מנות ללא גלוטן. ברשת מסרו שפריטים כאלה יתווספו בהמשך.
כמו כן, אין בו פריטים מיוחדים זמניים שנמצאים כרגע בתפריטים בארה"ב, כמו המבורגר קוריאני, המבורגר מעושן, המבורגר עם אבוקדו, שייק טירמיסו ושייק דרימסיקל. אין בייקון בהמבורגרים בארץ ואין בייקון כתוספת.
5 צפייה בגלריה
התפריט של שייק שאק בדיזינגוף סנטר
התפריט של שייק שאק בדיזינגוף סנטר
התפריט של שייק שאק בדיזנגוף סנטר
(צילום: מירב קריסטל)
5 צפייה בגלריה
התפריט של שייק שאק בדיזנגוף סנטר
התפריט של שייק שאק בדיזנגוף סנטר
(צילום: מירב קריסטל)
מה כן יש בו? יש floats כולל קרימסיקל (מיץ תפוזים ובירה שחורה עם גלידת וניל), גלידות מיוחדות ופריטים מייצור מקומי, כמו שאקמייסטר בלונד שמיוצרת עבור הסניף על ידי בירה אלכסנדר, או גלידת האני קראנץ' קונקריט שעושה שימוש בעוגיות ממאפיית דלאל ובדבש מקומי מלוח, ממתק חלת דבש ואבקת פרחים.
איך המחירים? המבורגר בארה"ב נמכר ב-7.79 דולר או 10.49 דולר לדאבל. בחלק מהסניפים המחירים גבוהים או נמוכים יותר בגלל מע"מ מקומי. באפליקציות כמו אובר איטס או דור דאש המבורגר הוצע לנו ב-6.79 דולר או 9.49 דולר לכפול. בגדול מוכרים שם המבורגר ב-28-25 שקל או 38-34.5 שקל לכפול. בארץ: 33 שקל להמבורגר ו-42 שקל לכפול.
שאקבורגר, שזה צ'יזבורגר ברוטב שאק, נמכר בארה"ב ב-8.39 דולר ולגודל כפול 11.49 דולר. כ- 30.5 שקל לרגיל ו-42 שקל לכפול. המחיר משתנה בשל מע"מ. בבריטניה שאקבורגר נמכר ב-9.95 ליש"ט ודאבל ב-12.75 ליש"ט 46 שקל ו-58 שקל לדאבל. בישראל: 39 שקל ו-51 שקל לדאבל.
נקניקיית בקר בארה"ב נמכרת סביב 18 שקל, בבריטניה ב-31 שקל ובישראל ב-30 שקל. מנת צ'יפס בישראל נמכרת ב-18 שקל, בארה"ב ב-18-14 שקל ובבריטניה ב-22 שקל. צ'יפס גבינה נמכר בארה"ב ב-23-20 שקל, בבריטניה ב-22 שקל ובישראל ב-26 שקל. לימונדות נמכרות ב-16 שקל בישראל ובארה"ב. שרום בורגר נמכר בארה"ב ב-25 שקל או ב-37 שקל לדאבל, בבריטניה 44.7 שקל ובישראל ב-59 שקל.