האינפלציה בארצות הברית ממשיכה להאט: אחרי שבחודש אוקטובר היא עלתה ב-0.4% בחישוב חודשי וב-7.7% בחישוב שנתי (לעומת 8.2% בספטמבר), אחר הצהריים (שלישי) פורסם כי קצב העלייה של מדד המחירים לצרכן בארה"ב בנובמבר עמד על 0.1% לעומת תחזית של 0.3% והשנתי על 7.1% לעומת תחזית של 7.3%.
בעקבות הנתונים המעודדים, עליות שערים נרשמו בנעילה וול סטריט: נאסד"ק הוסיף 1.01%, S&P 500 עלה ב-0.73% ודאו ג'ונס ב-0.3%. במקביל, הדולר צונח בכ-1% אל מול השקל ונסחר סביב 3.3985 שקלים. רוצים לדעת עוד? האזינו לקטע הרלוונטי ב"כסף חדש" באמצעות הסימניה בנגן שבפתח הכתבה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בתוך כך, מחר בערב יפרסם הבנק המרכזי האמריקני (הפדרל ריזרב, או "הפד") את החלטת הריבית שלו.שמיד לאחר מכן יו"ר הפד, ג'רום פאוול, יכנס מסיבת עיתונאים והשוק צפוי להיות מושפע מדבריו כאשר הוא יתייחס למדיניות העתידית של הבנק המרכזי.
1 צפייה בגלריה
נשיא צרפת מקרון לצד  נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקור ב הבית הלבן
נשיא צרפת מקרון לצד  נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בביקור ב הבית הלבן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AFP)
כזכור, מאז מרץ בוצעו שש העלאות ריבית רצופות, כשהארבע האחרונות עמדו על היקף של 0.75% כל אחת. ההערכה כעת כאמור היא כי הפד ימתן את העלאה הקרובה והיא תהייה בשיעור של 0.5%.
מהנתונים שפורסמו היום עוד עולה כי מחירי האנרגיה ומחירי המזון זינקו ב-13.1% וב-10.6% ב-12 החודשים האחרונים, בהתאמה. בחודש נובמבר בלבד עלו מחירי המזון ב-0.5%, בעוד מחירי האנרגיה דווקא ירדו ב-1.6%.
העלייה החדה ביותר בחודש שעבר נרשמה במחירי שירותי הדיור, שזינקו ב-0.6% ועלו בסך הכל ב-7.1% ב-12 החודשים האחרונים. מנגד, ירידות מחירים בולטות נרשמו בחודש שעבר בסעיפי המכוניות המשומשות (2.9%-), בשירותי הגז (3.5%-) ובשירותי הבריאות (0.7%-).
בתוך כך, יו"ר הפד פאוול אישר לפני כשבועיים שבסבירות גבוהה הבנק יעבור להעלאות ריבית בשיעור נמוך יותר מכפי שביצע בחודשים האחרונים. פאוול ציין שהפד למעשה כבר נמצא בנקודת זמן שבה קיצוץ שכזה בשיעור ההעלאה יהיה מתאים, כנראה בישיבה הקרובה ב-14 בדצמבר. הפגישה שאחריה אמורה להתקיים ב-1 בפברואר 2023.
בה בעת, פאוול הבהיר אז כי המדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי תמשיך להיות מצמצמת לאורך זמן, עד שיהיו סימנים חזקים של ריסון האינפלציה.
פורסם לראשונה: 15:40, 13.12.22